بورسبورس کالاصنعت

مجلس به دنبال از بین رفتن رانت فولاد در شیوه‌نامه جدید دولت

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، گفت: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در صحن علنی به تصویب خواهد رسید تا با قانون جدید، یک بار برای همیشه بازار فولاد از دست دلالان و رانت بازان مصون شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمحسن دهنوی درباره طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار گفت: پس از ورود جدی مجلس برای ساماندهی بازار آشفته فولاد و ارائه پیشنهادهای تخصصی و راهگشا، بالاخره پس از گذشت ۷ سال دولت به فکر افتاده و با تهیه «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» شاید بتواند از فساد جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با اطلاع از نقاط قوت و ضعف این شیوه‌نامه، با محوریت کمیسیون صنایع و معادن حتما طرح خود را در صحن علنی به تصویب خواهد رساند تا با قانون جدید، یک بار برای همیشه بازار فولاد را از دست دلالان و رانت‌بازان مصون کند.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با نظارت مستمر مجلس بر شفافیت فرآیند عرضه و توزیع که در شیوه‌نامه جدید دولت اشاره شده است، رانت‌های مافوق نجومی بازار فولاد و صنایع فلزی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: طرح مجلس قطعا منافع عده‌ای را به خطر خواهد انداخت، صداهای مخالف را دقیق گوش کنید تا ویژه خواران شناسایی شوند.

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

به گزارش خانه ملت، بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در دستورکار  صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و براساس آن تمامی محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا