بین الملل

روسیه در حال توسعه یک پروژه نفتی بزرگ در قطب شمال است

غول انرژی روسیه موسوم به "روس نِفت" در حال توسعه یک پروژه نفتی چند میلیارد دلاری است که انتظار می رود حضور این کشور در منطقه قطب شمال را تقویت کرده و اقتصاد روسیه را نیز توسعه دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، غول انرژی روسیه موسوم به “روس نِفت” در حال توسعه یک پروژه نفتی چند میلیارد دلاری است که انتظار می رود حضور این کشور در منطقه قطب شمال را تقویت کرده و اقتصاد آن را توسعه دهد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

ایگور سچین، مدیر عامل شرکت روس نِفت که این هفته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد، متعهد شده است که پروژه “وستوک اویل” تا سال ۲۰۲۴ تا ۳۰ میلیون تن نفت از طریق مسیر دریای شمال صادر کند.

به گفته سچین، در مجموع، این پروژه نفتی، تولید، حمل و نقل و انتقال بیش از ۵۰ میلیون تن نفت در سال را در مرحله اولیه و تا ۱۰۰ میلیون تن در مرحله دوم را تضمین می کند.

پوتین این پروژه را “عظیم و امیدوار کننده” خوانده و قبلاً گفته بود که “این (پروژه) تولید ناخالص داخلی کشور را به طور کلی افزایش می دهد، باعث افزایش ترافیک حمل بار در مسیر دریای شمال و البته تقویت موقعیت روسیه در قطب شمال می شود.”

وستوک اویل با هدف توسعه میادین نفت و گاز و زیرساخت های انرژی در مناطق دورافتاده شمالی روسیه در حال انجام است. این طرح شامل احداث خط لوله ۷۷۰ کیلومتری، مجتمع بندری و دو پایگاه هوایی است که باعث ایجاد ده ها هزار شغل جدید می شود.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا