بورسبورس اوراق

شاخص بورس به ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد نزدیک شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۳هزار و ۵۴۸واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۹۰هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۸میلیارد و ۲۳۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۶هزار و ۶۳۳میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۸۳۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۳هزار و ۵۴۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۰هزار و ۷۹۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و بانک صادرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۱۵۸واحد، کل (هم‌وزن) ۶۳۹۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۱۹۰واحد، آزاد شناور ۲۲۳۸۸واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۱۱۸۹۱ و ۶۷۰۷۶ واحد رشد کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۷۰۱میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۵۱میلیارد تومان در ۷۹۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۷۱واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۳۲۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و اعتباری ملل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا