بورسبورس اوراق

فتح دوباره ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد توسط شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۶هزار و ۴۲۷واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۷هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۶میلیارد و ۴۷۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۶هزار و ۲۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۷۵۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۶هزار و ۴۲۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۷هزار و ۱۹۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های بانک صادرات ایران، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۵۲۶واحد، کل (هم‌وزن) ۹۳۰۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۰۹۳واحد، آزاد شناور ۳۵۹۹۴واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۲۱۸۸۵ و ۹۱۰۳۷ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۵۲۰میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۸۵۰میلیارد تومان در ۸۰۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۱۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۳۶واحد قرار گرفت.

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشمی مارون، بیمه پاسارگاد و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های دامداری تلیسه نمونه، کشت و دام قیام اصفهان و کشاورزی و دامپروری بینالود بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا