بین الملل

عراق نمی‌خواهد از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت معاف شود

دولت عراق هنوز می خواهد بخشی از توافق بین کشورهای ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت باشد چرا که این توافق تاریخی نفتی ثابت کرده است که ابزاری موثر در تقویت بازار انرژی پس از رکود ناشی از شیوع کروناست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دولت عراق هنوز می خواهد بخشی از توافق بین کشورهای ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت باشد چرا که این توافق تاریخی نفتی ثابت کرده است که ابزاری موثر در تقویت بازار انرژی پس از رکود ناشی از شیوع کروناست.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

روزنامه دولتی الصباح به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، نوشت: عراق معافیت از این توافق نامه را درخواست نکرد چرا که نگران است افزایش تولید باعث سقوط دوباره قیمت نفت شود.

این اظهارات، ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک به دنبال این است که از سهمیه کاهش تولید معاف باشد را رد می کند. عراق اغلب به دلیل تولید بیش از حد خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

الصباح روز یکشنبه گزارش داد که این وزیر پیش بینی می کند قیمت های نفت در ابتدای سال آینده به حدود ۵۰ دلار برسد در حالی که تقاضای جهانی برای این کالا بهبود ملایمی خواهد داشت.

این بیانیه در حالی صادر می شود که گروه موسوم به ائتلاف اوپک پلاس در حال انجام مذاکرات غیررسمی برای تصمیم گیری در مورد آینده کاهش تولید نفت خام است.

امضاکنندگان قرار بود از ژانویه محدودیت های کاهش تولید نفت را کمتر کنند اما اکنون انتظار می رود که محدودیت ۷.۷ میلیون بشکه در روز برای تولید جهانی را برای دو یا سه ماه دیگر تمدید کنند. این گروه قرار است هفته آینده تصمیم نهایی را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، بزرگترین تولیدکنندگان اوپک پلاس یعنی روسیه و عربستان سعودی قبلا موافقت کرده اند که این توافقنامه برای سه ماهه اول ۲۰۲۱ تمدید شود. طرفین اکنون باید روی جزئیات و سازوکار این تمدید کار کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا