بورسبورس اوراق

جا پای شاخص بورس در ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد محکم شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۸هزار و ۶۵۶واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۵هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۶میلیارد و ۴۷۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۶هزار و ۲۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۷۵۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۶هزار و ۴۲۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۷هزار و ۱۹۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، خدمات انفورماتیک و قند اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۱۰۹واحد، کل (هم‌وزن) ۶۹۴۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۵۴۵واحد، آزاد شناور ۴۳۲۹۳واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۰۱۶۵ و ۷۱۳۲۳ واحد رشد کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۹۸۲میلیارد تومان در ۹۰۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۲۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۲۶۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشمی مارون، بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های نیروگاه زاگرس کوثر، دامداری تلیسه نمونه و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتها پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا