امور زیربناییتعاون و اشتغال

تورمی که دولت به مردم تحمیل کردبا کمک ۱۰۰هزارتومانی جبران نمی شود

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه دولت گوش شنوا برای کارگران ندارد، گفت:با این تورمی که دولت به مردم تحمیل کرده، کارگر با ۱۰۰ هزار تومان چندروز ماه هم نمی تواند زندگی کند.

همچنین بخوانید

ناصر چمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت کارگران در محدودیت‌های کرونایی، اظهار داشت: در این شرایط تورمی، دولت می‌تواند مبلغی را به عنوان کمک هزینه به کارگران پرداخت کند و یا اینکه بخشی از حقوقی که همیشه می‌گرفتند را به کارگران بیکار شده فاقد بیمه پرداخت کند.

وی ادامه داد: کارگران روزمزد، کارگران باربر و … به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند به خصوص بعد از این تعطیلات و محدودیت‌ها به طور کلی شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند. کارگران شناخته شده هستند و دولت به راحتی می‌تواند آنها را شناسایی کند اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد.

چمنی گفت: تنها راه مطمئمن حمایت از کارگران این است که دولت بخشی از حقوق این افراد را به حسابشان واریز کند تا حداقل بتوانند در این گرانی‌ها و هزینه‌های مربوط به کرونا، کانون خانواده شان را حفظ کنند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: متأسفانه دولت نمی‌داند در این تورم شدید، چه بر سر کارگر آمده است و این افزایش قیمت‌هایی که در مرغ، گوشت، حبوبات و … رقم خورده، چه بر سر سفره کارگران آورده است.

وی گفت: می‌گویند دولت قرار است ماهانه کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی به قشر کم درآمد پرداخت کند؛ با این تورمی که دولت به مردم تحمیل کرده، این ارقام جبران کننده هزینه‌ها نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا