اقتصاد کلانبورس اوراق

بررسی اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی وضعیت استخراج رمزارزها و همچنین طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز(دوشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش نظارتی مشروحی درباره وضعیت صنعت استخراج رمزارزها و مبادلات داخلی آن در ابتدای جلسه قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کمیسیون پیرو گزارش‌های نظارتی می‌تواند، نسبت به خلاء و ضعف‌های قانونی طرح‌های اصلاحی را پیشنهاد دهد. بر این اساس بعد از ارائه گزارش نظارتی درباره رمزارزها نمایندگان قانون حمایت از رمزارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی آن را در چند ماده با دربرگیری مبادلات بانک مرکزی، استخراج آن، تعرفه‌ها و … به مجلس پیشنهاد خواهند داد.

همچنین بخوانید

این نماینده مجلس ادامه داد: در ادامه جلسه امروز پیرو گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درباره بازار بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت، موادی از این طرح مورد بررسی و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار پیشنهاد داده شد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را نسبت به این طرح ارائه کردند.

طغیانی یادآور شد: ارتقای شفافیت در بازار، عملکرد صندوق تثبیت، ارتقای سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد شورای عالی بورس و گزارش‌دهی آن، ارتقای نظارت بر ارکان سرمایه، کنترل بازارگردانی‌ توسط حقوقی‌ها، افزایش پاسخگویی سازمان بورس، تنظیم فعالیت فعالان مجازی در حوزه سرمایه، آموزش سواد مالی و افزایش آگاهی مردم نسبت به بازار سرمایه و تعیین تکالیفی برای سازمان های مربوطه مانند صدا و سیما از اهم مواد مطروحه در اصلاح قانون بازار سرمایه است.

به گفته وی برخی فعالان حوزه مجازی در حوزه بازار سرمایه موجب اخلال در بازار می‌شوند که به موجب قانون می توان با آنها برخورد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا