بین الملل

تولید نفت آمریکا به ۱۰.۸۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت

تولید نفت آمریکا در شرایطی که بسیاری تحلیل‌گران کاهش تولید را پیش‌بینی کرده بودند، ۲۸۶ هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر افزایش یافت ولی هنوز هم به اوج ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز قبل از بحران کرونا نرسیده است .

  به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، تولید نفت آمریکا ۲۸۶ هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر افزایش یافت و به ۱۰.۸۶ میلیون بشکه در روز رسید. تولید در داکوتای شمالی و آبهای آمریکا در خلیج مکزیک افزایش یافته است .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

تولید نفت آمریکا ۶۱ هزار بشکه در روز در داکوتای شمالی و ۳۱۵ هزار بشکه در روز در خلیج مکزیک بالا رفته است که می‌تواند کاهش ۶۰ هزار بشکه ای تولید در تگزاس را جبران کند .

تولید نفت این کشور در شرایطی افزایش یافته که بسیاری تحلیل‌گران کاهش تولید را پیش‌بینی کرده بودند ولی این رقم هنوز هم به اوج ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز قبل از بحران کرونا نرسیده است .

تقاضای پایین طی همه‌گیری ویروس کرونا بازار را تحت تاثیر گذاشته است.تقاضای بنزین در آمریکا ۶.۸ درصد معادل ۶۲۴ هزار بشکه در روز نسبت به ۸.۵۴۵ میلیون بشکه در روز سال گذشته کاهش یافته است .

تقاضا برای دیزل و سایر سوختهای تقطیری ۲.۵ درصد معادل ۹۷ هزار بشکه در روز نسبت به ۳.۸۱۸ میلیون بشکه سال ۲۰۱۹ پایین آمده است . تولید خالص ماهانه گاز در ۴۸ ایالت پایینی آمریکا ۰.۹ درصد در سپتامبر کاهش یافت و به ۹۹.۹ میلیارد مترمکعب در روز رسید.

این اولین کاهش ماهانه تولید گاز در این منطقه از ماه مه بود. تولید فعلی گاز کمتر از رکورد متوسط ۱۰۷.۱ میلیارد بشکه در روز در ۲۰۱۹ است.

تولید گاز ۱.۹ درصد در تگزاس در سپتامبر پایین آمد و به ۲۷.۷ میلیارد فوت مکعب در روز رسید. تولید در پنسیلوانیا هم ۱۹.۴ میلیارد فوت مکعب در روز کاهش یافت .

انتهای پیام/۱۰۳

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا