بین الملل

دولت انگلیس پاکسازی تجهیزات هواوی از شبکه مخابراتی خود را آغاز کرد

دولت انگلیس اعلام کرد که شرکت های مخابراتی این کشور از سپتامبر ۲۰۲۱ نباید کیت جدید Huawei ۵G را روی شبکه های اینترنت پرسرعت نسل پنجم خود نصب کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت های مخابراتی این کشور از سپتامبر ۲۰۲۱ نباید کیت جدید Huawei 5G را روی شبکه های اینترنت پرسرعت نسل پنجم خود نصب کنند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این اقدام بخشی از برنامه پاکسازی تجهیزات شرکت چینی هواوی از شبکه های اینترنت پرسرعت تلفن همراه در انگلیس است.

اعلامیه دولت انگلیس قبل از جلسه پارلمان این کشور در مورد قانون جدید مخابرات منتشر شده است.

الیور داودن، وزیر دیجیتال انگلیس، در بیانیه ای گفت: من در حال تعیین مسیر روشنی برای حذف کامل فروشندگان پر خطر از شبکه های ۵جی خود هستیم. این کار از طریق اختیارات جدید و بی سابقه ای برای شناسایی و ممنوعیت تجهیزات مخابراتی ای که امنیت ملی ما را تهدید می کند، انجام می شود.

لندن همچنین استراتژی جدیدی را برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین اینترنت ۵جی اعلام کرده است. این استراتژی متشکل از سرمایه گذاری اولیه به میزان ۲۵۰ میلیون پوند (۳۳۳.۵ میلیون دلار)، آزمایشات با همکاری شرکت ژاپنی NEC و ایجاد امکانات تحقیقاتی جدید می باشد.

انگلیس پیش از این خرید کیت جدید Huawei 5G را پس از پایان سال جاری میلادی ممنوع کرده بود. این کشور در ابتدا استفاده از تجهیزات ساخته شده توسط غول فناوری چین در شبکه های تلفن همراه ۵ جی را مجاز کرد و سپس بعد از تحریم آمریکا اعلام کرد استفاده از این تجهیزات از اواخر سال ۲۰۲۷ ممنوع است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا