بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۷ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۷هزار و ۷۳۰واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۷۳هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱۳میلیارد و ۷۴۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۶هزار و ۲۲۹میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۵۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۷هزار و ۷۳۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۷۳هزار و ۷۰۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۰۲۰واحد، کل (هم‌وزن) ۲۱۰۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۳۷۶واحد، آزاد شناور ۱۱۴۳۹واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۹۰۸۸ و ۳۴۲۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴میلیارد و ۱۷۵میلیون ورقه به‌ارزش ۷هزار و ۴۱۷میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۳۶۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا