امور زیربناییراه و ساختمان

تعلق ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق به بافت فرسوده حرم امام رضا، حضرت معصومه و حضرت عبدالعظیم حسنی

۱۰هزار میلیارد ریال از اوراق اسلامی به بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت احمد بن موسی تعلق می‌یابد که تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق تا ۲۵ درصد بر عهده دولت و مابقی بر عهده شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، طبق جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آ‌نها مجازند با تایید وزارت کشور تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی، ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

حداقل ۵۰ درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری تعلق می‌یابد همچنین تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌هاست و تضمین ۵۰ درصد سهم دولت بر عهده سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تایید شهرداری و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به طلبکاران است.

۱۰ هزار میلیارد ریال از اوراق اسلامی به بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت احمد بن موسی تعلق می‌یابد که تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق تا ۲۵ درصد بر عهده دولت و مابقی بر عهده شهرداری است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا