انرژی

صادرات روزی ۲.۳ میلیون بشکه نفت در سال آینده/ درآمد نفت و فروش اموال دولتی ۲ برابر شد

در سال آینده صادرات ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده که درآمد حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای در بودجه بیش از دو برابر رشد خواهد داشت و به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که از فروش نفت و فرآورده های آن و همچنین فروش و واگذاری اموال و املاک دولت تشکیل می شود، در لایحه بودجه سال آینده ۲۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 این منبع درآمدی که جزئی از منابع عمومی ۸۴۱ هزار میلیاردی دولت در سال ۱۴۰۰ است، در سال جاری ۱۰۷ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون با رشد ۱۱۸ هزار میلیارد تومانی مواجه است.

همچنین بخوانید

امسال از رقم ۱۰۷ هزار میلیارد تومان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان مربوط به فروش نفت و فرآورده های آن و مابقی به فروش اموال و املاک دولت اختصاص داشت که این رقم برای سال آینده افزایش قابل توجهی داشته و به نظر می‌رسد که عمده این رشد به فروش نفت با ۱۹۹ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد. این در حالی است که رئیس جمهور اعلام کرده در سال آینده نسبت به سال جاری فروش نفت بیشتر خواهد بود.

 پیش از این اعلام شده بود که دولت در رابطه با درآمدهای نفتی فروش هر بشکه با ۴۰ دلار و مبنای دلاری تبدیل به ریال نیز پیش از این ۱۱ هزار تومان و صادرات ۲.۳ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرده است. برای امسال متوسط قیمت فروش نفت حدود ۵۰ دلار و نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین منابع حاصل از فروش و واگذاری اموال دولتی در مقایسه با سال جاری به ۲۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا