بورسبورس اوراق

چرا مردم را برای سرمایه گذاری در بورس تشویق کردید؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرر سهامداران بازار سرمایه از دولت پرسید: شما که برای بورس هیچ برنامه ای نداشتید چرا مردم را تشویق کردید که پول های خود را به بورس بیاورند و در این وضعیت اقتصادی اندک سرمایه خود را بر باد دهند؟

به گزارش آرمان اقتصادی، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس در نطق میان‌دستور  جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت  شهادت دانشمند هسته ای کشورمان، شهید فخری زاده گفت: از مسئولان می‌خواهم تا عاملان این جنایت بزرگ را شناسایی و مجازات کنند و انتقام سختی را از دشمنان این کشور بگیرند، این اقدام ذلیلانه نشان از ضعف و کینه‌توزی دشمن دارد و یادآور می‌شود که دل بستن به آمد و شد رؤسای جمهور آمریکا ساده‌اندیشی است. دشمن، دشمن است. لبخند و مذاکره راهگشا نخواهد بود. فقط ایران قوی می‌تواند دشمن را وادار به عقلانیت کند، دشمنان بدانند مردم ایران در مبارزه با مستکبران عزمی جدی دارند، نمونه آن تصمیم روز گذشته مجلس است که حقیقتا نمایشی از اراده ملت بود.

وی افزود: اما امروز مشکل کشور ما آمریکا و تحریم های غیرانسانی آن نیست، بلکه مشکل کشور ما کم کاری در حوزه اقتصاد است، خرابی اقتصاد نیز در وابستگی به بودجه نفت است.

همچنین بخوانید

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: بیش از ۴۵ سیاست کلا در کشور به تصویب رسیده است که فقط یکی از آن ها یعنی اصل ۴۴ به قانون تبدیل شده که آن هم به درستی اجرا نشده است، این در حالی است که ما در مجلس شاهد مسابقه طرح نویسی از سوی نمایندگان مجلس هستیم که مشخص هم نیست این طرح ها به چه میزان با سیاست های کلی نظام هم راستا باشد، درخواست می کنم به این مسابقه غیرضرور پایان دهید و دستور دهید سیاست های بر زمین مانده به قانون تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین  با اشاره به ضرر سهامداران بازار سرمایه بیان کرد: آقای رییس جمهور شما که برای بورس هیچ برنامه ای نداشتید چرا مردم را تشویق کردید که پول های خود را به بورس بیاورند و در این وضعیت اقتصادی اندک سرمایه خود را بر باد دهند؟ به جای اینکه به مردم گزارش دهید ارز ۴۲۰۰ تومانی را چه کسانی گرفته و چه کردند؟ اندک ارزی که به نهاده های دامی تعلق می گرفت قطع شد و بازی مرغ و تخم مرغ راه افتاد.

وی خطاب به وزیر کشاورزی مدعی شد: می دانید بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی مربوط به منابع طبیعی است؟ پرونده هایی که عمدتا مربوط به روستاییان و کشاورزان است، شما بر اساس نقشه های هوایی دهه ۴۰ تشخیص می دهید این روستاییان یا کشاورزان مالک هستند یا خیر ؟ آقای وزیر مالکیت در اسلام محترم است و تحت هیچ عنوان نمی توان مالکیت را از احدی گرفت، برابر قانون همین مجلس به قاضی اجازه داده می شود که بیابانی را که یک کشاورز روستایی به باغی مثمر تبدیل کرده تخریب کند و دستور قلع و قمع دهد، دستور قلع و قمع هزاران درخت مثمر، اسلامی است؟ این قانون قدرت تمیز میان یک روستایی و یک زمین خوار را ندارد حتما باید اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا