بورسبورس اوراق

رئیس مجلس: متخلفین بورس باید جریمه و برای آنها محدودیت ایجاد شود

رئیس مجلس با اشاره به این که رئیس سازمان بورس در جلسات متعدد در مجلس حضور پیدا کرده است، افزود: ما قانون داریم و به تناسب متخلفین باید جریمه شوند یا محدودیتی برای آنها ایجاد شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدباقر قالیباف به مناسبت روز مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دیشب (۱۳ آذر ماه) در خصوص مسائل حوزه بازار سرمایه گفت: ما لایحه دو فوریتی را دقیقا برای افزایش سرمایه از محل سود سهام بدون حق تقدم در دستور قرار داده‌ایم، البته اینکه در بورس با کسانی که درست کار خود را انجام نمی‌دهند برخورد قضایی صورت گیرد، مخالف هستم و بورس هم باید به وظایف نظارتی خود بپردازد.

رئیس مجلس  با اشاره به این که رئیس سازمان بورس در جلسات متعدد در مجلس حضور پیدا کرده است، افزود: ما قانون داریم و به تناسب متخلفین باید جریمه شوند یا محدودیتی برای آنها ایجاد شود.

وی یادآور شد: ما در ۶ ماه گذشته به طور دقیق در این حوزه نظارت میدانی داشتیم و با دستگاه‌های اجرایی  و وزرا، هم خودم و هم کمیسیون‌ها و سایر نمایندگان جلساتی را برگزار کردیم، بسیاری از نمایندگان سابقه فعالیت‌های اجرایی از جمله استانداری‌ها، معاون وزرا و مدیریت شرکت‌های بزرگ را دارند از این رو با شناخت دقیق خلاء‌های موجود را به دستورالعمل و قانون تبدیل خواهند کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به نظارت تخصصی مجلس در حوزه بورس افزود: کمیسیون‌ها نیز نظارت میدانی داشتند، نواب و بنده به بررسی ابعاد این حوزه پرداختیم.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در اینستاگرام آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی مجلس یازدهم در حوزه مردمی سازی بیان کرد: با برگزاری جلسات با شرکت های حقوقی بورس به بحث و تبادل نظر پرداختیم، همچنین به منظور اطلاع از نظر سهامداران حقیقی با جمعیتی بالغ بر یکصد نفر از آنها و کارگزاران بورسی جلسه برگزار کرده و نظرات آنها را اخذ کردیم، چرا که برای هر تصمیمی باید نظرات آنها را می گرفتیم.

رئیس مجلس اذعان داشت: اگر به موضوع بورس ورود کردیم، در ابتدا نظارت انجام گرفت و مشکلات احصا شد و خواسته مسئولان بورسی مبنی بر اینکه این مشکلات می‌تواند با قانون رفع شود، در دستور کار قرار گرفت.

قالیباف با بیان اینکه ما میان صحن و کمیسیون، اصالت را به کمیسیون‌های تخصصی دادیم، اضافه کرد: در کمیسیون‌ها ما می‌توانیم نظارت کرده و در صورت نیاز به قانون کار کارشناسی انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا