امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وابستگی به نهاده های دامی خارجی، باعث گران شدن مرغ شده است

ایسنا/قم وزیر جهاد کشاورزی گفت: وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ مرغ در کشور شده است و در مصرف روغن ما از متوسط میزان مصرف جهانی خیلی بیشتر مصرف داریم.

کاظم خاوازی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات کشورمان مصرف بی‌رویه است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مصرف روغن ما از متوسط میزان مصرف جهانی خیلی بیشتر مصرف داریم، در زمینه مواد پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو از نظر تولید مشکل خاصی نداریم.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: برای تامین مواد خوراکی محصولاتی که خارج از کشور وارد می‌شوند دچار محدودیت هستیم و به‌ سختی آن‌ها را تامین می‌کنیم.

خاوازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاق دام عنوان کرد: برای مقابله با قاچاق دام تدابیری اندیشیده شده که ممنوعیت حمل دام از یک استان به استان دیگر از جمله آن است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ مرغ در کشور شده است، ذرت و کنجاله باید با هم به مصرف مرغداری‌ها برسد و کنجاله از خارج از کشور وارد می‌شود و دچار این مشکل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه گندم مورد نیاز کشور خودکفا هستیم گفت: گندم یکی از این ذخایر استراتژیک است که کشور ما از این نظر هیچ ‌گونه مشکلی ندارد، در کشورمان ۶ میلیون هکتار کشت گندم وجود دارد که از این میان ۲ میلیون هکتار به ‌صورت کشت آبی و ۴ میلیون به‌صورت کشت دیم است.

خاوازی خاطرنشان کرد: ذرت و کنجاله هر دو جایگزین‌های مناسبی دارند که ما برای جایگزینی ذرت از ارزن می‌خواهیم استفاده کنیم، در مجموع به‌ جز وابستگی به نهاده‌های دامی و کمبود دانه‌های روغنی مشکل دیگری در حوزه کشاورزی نداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا