بین الملل

بهره برداری چین از ۱۱۰۰ کیلومتر خط لوله گاز روسیه

دولت پکن بخش میانی خط لوله گاز طبیعی چین و روسیه را به بهره برداری رسانده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، چین بخش میانی خط لوله گاز طبیعی چین و روسیه را به بهره برداری رسانده است. این خط لوله از روسیه به خط لوله گاز “نیروی سیبری” متصل است که این سوخت آبی را به شمال چین می رساند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام شرکت دولتی لوله نفت و گاز چین، بخش ۱۱۱۰ کیلومتری این خط لوله ظرفیت روزانه انتقال گاز را ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش می دهد و توسعه منطقه پکن-تیانجین-هبی، منطقه اصلی تولید این کشور را فراهم می کند.

بخش جدید این خط لوله از شهر چانگلینگ در جیلین آغاز می شود و تا شهر یونگ کینگ در هبی امتداد می یابد و خطوط انتقال گاز موجود در مناطق شمال شرقی و شمالی کشور و همچنین پروژه های ذخیره سازی گاز در دالیان، تانگشان و لیائو را به هم متصل می کند.

بر اساس این گزارش، مسیر جدید به بهبود کیفیت هوا در این منطقه، جایی که یک چهارم ظرفیت فولاد سازی چین واقع شده است، کمک خواهد کرد.

به گفته شرکت لوله نفت و گاز چین، بخش شمالی مسیر بین المللی خط لوله گاز در دسامبر سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و تاکنون حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی منتقل کرده است.

چین ساخت قسمت جنوبی خط لوله چین-روسیه شرقی را در ماه ژوئیه آغاز کرد و مسیر را به شانگهای در شرق چین گسترش داد. پیش بینی می شود این خط لوله با تکمیل در سال ۲۰۲۵ به ظرفیت سالیانه ۳۸ میلیارد متر مکعب برسد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا