صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۶۵ هزار تن کالا از مرز بازرگان/چه میزان گاز به ترکیه صادر شد؟

بررسی عملکرد مهمترین مرز زمینی کشور نشان میدهد، در هشت ماه نخست سال حدود ۶۵ هزار تن کالا از مرز بازرگان به صورت قطعی صادر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، عملکرد گمرک بازرگان نشان میدهد طی هشت ماهه (آبان ماه) سال ۱۳۹۹ به وزن ۶۵،۵۳۰ تن کالا با ارزش ۷۷۰،۴۵۹،۱۲۷،۷۰۰ تومان معادل ۱۸۳ میلیون دلار، به خارج از کشور صادر گردیده است که (نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸) از نظر وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین طی هشت ماهه آبان ماه سال ۱۳۹۹، 178،۱۹۶ تن کالا به ارزش معادل۲۴۴ میلیون دلار از گمرک بازرگان به داخل  از کشور وارد گردیده است که از نظر وزن ۴۸ درصد و ارزش دلاری ۴۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین بخوانید

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید

بررسیها نشان میدهد در ۸ ماهه ابتدای سال حدود بیش از ۳ میلیون تن گاز طبیعی از این مرز مهم به ترکیه صادر شده است که البته به لحاظ ارزش نسبت به قبل کاهش ۱۷ درصدی داشته است.

لاذم به ذکر است، در حوزه قضایی گمرک بازرگان تعداد کلی پروندههای تشکیل شده کاهش یافته است اما از نظر ارزش پرونده شاهد رشد ۲۸۲درصدی (برای پرونده ها با ارزش بیش از بالای ده میلیون) بودهایم.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

به گفته بازگیر مدیر کل گمرک بازرگان، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرک، محصولات پتروشیمی، محصولات نباتی، محصولات کشاورزی، محصولات سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و محصولات نساجی بوده است.

وی گفت: بیشتر کالاهای وارد شده (در هشت ماهه سال ۱۳۹۹) شامل وسایل مکانیکی اجراء و قطعات آنها، ماشین آلات و دستگاه های برقی، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد، مواد پلاستیکی، عصاره رنگ و مرکب، وسایل نقلیه زمینی، پارچه، مصنوعات گلدوزی و قلابدوزی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیریکسره، آ لومینیوم و مصنوعات از آلومینیوم، کائوچو و اشیای ساخته شده از کائوچو، نیکل و مصنوعات از نیکل، مصنوعات گوناگون از فلزات معلولی، سنگ فلز جوش و خاکستر آن و غیره بوده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا