بین الملل

وزیر نفت هند: به واردات مجدد نفت از ایران و ونزوئلا امیدوار هستیم

وزیر نفت هندوستان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا مقابله با صادرات نفت ایران را متوقف کند تا هندوستان بتواند از منابع متنوعی نیازهای انرژی خود را تامین کند.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، «دارمندرا پرادان»، وزیر نفت هندوستان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا مقابله با صادرات نفت ایران را متوقف کند تا هندوستان بتواند از منابع متنوعی نیازهای انرژی خود را تأمین کند.

پرادان در پاسخ به سوال مجله اکانومیک تایمز در مورد احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران و ونزوئلا تحت ریاست‌جمهوری ترامپ گفت: به عنوان یک خریدار من دوست دارم بتوانم از جاهای بیشتری خرید کنم و برای خرید نفت خود مقاصد بیشتری داشته باشم.

ایران قبل از تحریم‌ها به دنبال عربستان سعودی، دومین تأمین‌کننده بزرگ نفت هند بود و قبل از تحریم ونزوئلا این کشور هم چهارمین تأمین‌کننده بزرگ نفت هند به شمار می‌رفت.

پرادان افزود: امیدوار است دولت بایدن تحریم‌های ایران و ونزوئلا را تسهیل کند چرا که هند ۸۵ درصد از نیازهای بازار انرژی خود را از طریق واردات تأمین می‌کند و دو سوم واردات کنونی نفت هند از خاورمیانه وارد می‌شوند که در این میان عراق و عربستان سعودی دو تأمین‌کننده اصلی نفت هند به شمار می‌روند.

وزیر نفت هند اضافه کرد: دوران انحصارطلبی به پایان رسیده است. تولیدکنندگان نفت باید خواسته‌های خریداران احترام بگذارند. امروزه بازارها مشتری محور شده‌اند. هند به دنبال قیمتی معقول و مسئولانه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا