اقتصاد کلان

بیگی نژاد: پیش بینی دولت برای فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ دور از انتظار است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بودجه را باید به گونه ای تنظیم کنیم که کمترین تاثیر را از رفتار کشورهای اروپایی و غربی بپذیرد.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه باید بودجه را به گونه ای بررسی و تصویب کنیم که کمترین وابستگی را به شرایطی که غربی ها طراحی کرده اند، داشته باشد، اظهار کرد: زمانی که ما در لایحه بودجه رقم بالایی را برای فروش نفت لحاظ می کنیم بعدا در فروش به مشکل برخواهیم خورد؛ این یعنی به دست خودمان بودجه را طوری تنظیم کرده ایم که رفتار آمریکایی ها و اروپایی ها در آن اثرگذار باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: زمانی که درآمدها غیر واقعی باشد، ما با کسری بودجه مواجه خواهیم شد. ما باید بودجه را به گونه ای تنظیم کنیم که کمترین تاثیر را از رفتار کشورهای اروپایی و غربی بپذیرد. یک ضرب المثلی هست که می گوید نان بر روی تنور داغ می چسبد. با این روش بودجه نویسی نیز باعث می شویم تا رفتار اروپایی ها و آمریکایی ها روی ما تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید

بیگی نژاد در پایان تاکید کرد: دولت رقم بالایی را برای فروش روزانه نفت پیش بینی کرده که تحقق آن دور از انتظار است. این موارد باید در بررسی بودجه از سوی مجلس مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا