بین الملل

تولید ناخالص داخلی ژاپن ۲۳ درصد افزایش یافت

دولت ژاپن در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به طور سالانه ۲۲.۹ درصد رشد واقعی نسبت به دوره سه ماهه قبل از آن را شاهد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، دولت ژاپن روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به طور سالانه ۲۲.۹ درصد رشد واقعی نسبت به دوره سه ماهه قبل از آن را شاهد بوده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

دفتر هیئت دولت ژاپن اعلام کرد که گزارش ارائه شده آمار بروز شده رشد اقتصادی است که در ابتدا  21.4 درصد پیش بینی شده بود و دلیل این افزایش نیز رشد مصرف در بخش خصوصی است.

هیئت دولت ژاپن همچنین تأکید کرد این آمار که از پیش بینی اقتصاددانان درباره تولید ناخالص داخلی واقعی بیشتر است، معادل ۵.۳ درصد افزایش در دوره سه ماهه با تنظیم فصلی است.

دفتر هیئت دولت ژاپن در ادامه اعلام کرد که این رقم سریعترین رشد اقتصادی از زمان در دسترس قرار گرفتن داده های قابل مقایسه در دوره سه ماهه آوریل تا ژوئن ۱۹۸۰ را نشان می دهد.

در همین حال، مصرف بخش خصوصی که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی ژاپن را تشکیل می دهد، ۵.۱ درصد جهش کرد و این رقم از افت ۴.۷ درصدی که در گزارش مقدماتی ۱۶ نوامبر ثبت شده بود، به سمت بالا اصلاح شد.

پیش از این جهش چشمگیر اقتصاد، در دوره آوریل تا ژوئن، اقتصاد ژاپن تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفت و سالانه ۲۹.۲ درصد کاهش یافت، و این ممکن است بزرگترین انقباض ثبت شده از سال ۱۹۵۵ باشد، زمانی که ثبت اطلاعات با مقادیر مرجع آغاز شد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا