اقتصاد کلان

بررسی بودجه استان تهران در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با استاندار

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی بودجه استان تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نشست مشترک این مجمع با استاندار تهران خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: این نشست با هدف استماع گزارش عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین بررسی وضعیت بودجه ۱۴۰۰ استان تهران و همچنین استماع پیشنهادهای استانداری با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص عملکرد سازمان خود گزارشی ارائه کرده و تاکید کرد که در این روزها هیچ محدودیتی برای دفن متوفای مبتلا به کرونا وجود نداشته و قطعه‌ای ویژه فوتی‌های کرونایی در نظر گرفته نشده بود. از طرفی طبق گزارش ایشان به دلیل همکاری مناسب سازمان‌ها و ارگان‌ها استانی با هیچ چالشی در زمینه دفن فوتی‌ها مواجه نشدیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به پیشنهادات استانداری تهران در خصوص بودجه سال آتی استان تهران اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه استاندار و معاونان وی پیشنهادات خودشان را در خصوص بودجه استان تهران مطرح کردند؛ از جمله ارتقای نقش شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به استناد ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از طریق امکان وضع آب بها و برق بها در مناطق مختلف استان بر اساس مقتضیات محلی و بر اساس سیاست‌های کلی تعیین و منابع حاصله در راستای آبرسانی روستایی، شهری، ایجاد فاضلاب شهری و روستایی هزینه گردد و همچنین با توجه به سهم بالای استان تهران در درآمدهای مالیاتی کشور استانداری تهران پیشنهاد کرد که بخشی مناسبی از این درآمدها به استان برگشت داده شود تا این سهم به میانگین متوسط کشوری ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: با تامل بر لزوم مولدسازی دارایی‌های دولت، استانداری تهران پیشنهاد کرد که شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها از طریق شناسایی چنین فضاهایی در استان و فروش این اموال از طریق مزایده عمومی اقدام و وجه حاصله در حساب جداگانه ای در خزانه معین استان واریز شود تا شرایط مدیریتی را در تحقق این سهم ایفا نمایند. این موارد از جمله پیشنهادات استانداری به مجمع نمایندگان تهران بود تا در صورت لزوم در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ و پیگیری نمایند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: نمایندگان استان تهران پس از استماع گزارش استانداری پیشنهادات خودشان را در خصوص بودجه استان تهران در بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند که اولویت بندی طرح‌ها و جایگزین طرح‌های مهم سلامت و درمان، حمل و نقل عمومی، بهبود وضعیت حمل و نقل میان حاشیه شهر و مرکز، رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌های فرسوده و واگن های مترو، رسیدگی به بافت‌های فرسوده و مناطق غیر برخوردار حاشیه‌ای به جای طرح‌ها و پروژه‌های غیر ضروری استان، رفع مشکلات فضلاب جنوب تهران و تکمیل تصفیه‌خانه‌ها با بهره‌گیری از بخش خصوصی و جلوگیری از آبیاری زمین‌های کشاورزی جنوب پایتخت با آب‌های آلوده، رسیدگی به معضلات زیست محیطی، آلودگی مدیریت پسماند، وضعیت پروژهای آبخیزداری در شمال و غرب پایتخت، رسیدگی به اصناف آسیب دیده در ایام کرونا، بودجه حوزه های عاملیه استان از جمله موارد مطرح شده و مورد تاکید نمایندگان تهران بود.

خضریان با تاکید بر اینکه بودجه استان تهران باید با اولویت طرح‌های رفع محرومیت و عدالت اجتماعی تنظیم شود، اظهار کرد: در بررسی بودجه استان تهران باید طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی؛ مانند آب، برق، بهداشت و سلامت و حمل و نقل عمومی در اولویت قرار گرفته و به مناطق کم برخوردار استان بیشتر از قبل توجه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: مقرر شد مجمع نمایندگان استان تهران برای بررسی و ارزیابی کلیات لایحه بودجه سال آینده جلسه‌ی ویژه‌ای در این خصوص تشکیل دهند، همچنین برگزاری جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون برنامه بودجه برای بررسی بودجه استان ‌تهران از جمله برنامه‌های آتی مجمع نمایندگان تهران است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا