انرژی

انعقاد ۲ قرارداد فناورانه بین دانشگاه آزاد و وزارت نفت

دو قرارداد به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه آزاد و وزارت نفت منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت با هدف حل مسائل و افزایش سهم پژوهش در اقتدار و سرمایه ملی، دو قرارداد با عناوین «حذف سولفور از فرآورده‌های نفتی (از حلال‌های سبک تا سنگین برش‌های نفتی و پسماندهای آنها) و بهینه‌سازی سوخت‌های سنگین نفت کوره» و «بازیافت و بهینه‌سازی فرآورده‌های جانبی پتروشیمی و زیر شاخه‌های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات جدید قابل کاربرد صنایع نفتی و پتروشیمی» به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان امروز به امضای دکتر روح اله دهقانی فیروزآبادی، رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر باقر بیرالوند، رئیس هیأت مدیره شرکت پترو پالایش رسید.

دکتر فیروزآبادی در این مراسم با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ملی است، گفت: این دانشگاه مولود جمهوری اسلامی ایران است که با نفس قدسی امام خمینی (ره) شکل گرفت و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مسئولان کشور دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، اظهار کرد: مدیریت یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی به همراه زیرساخت‌های مناسب و مطلوب این دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های گوناگون کشور از جمله صنعت، کشاورزی، خودرو، نفت و … ورود کند و منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور و جامعه شود.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشور انتظار فناوری را از دانشگاه آزاد اسلامی دارد، لذا این دانشگاه بیشتر به دنبال جذب فناوران و نقش آفرینی در حوزه‌های متعدد علم و فناوری کشور است.

دکتر بیرالوند، رئیس هیأت مدیره شرکت پترو پالایش نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل‌های نهفته و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه‌ای است که با برنامه‌ریزی منسجم و همت اساتید خود می‌تواند فعالیت‌های بزرگی در کشور انجام دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور دارای واحدها و مراکز آموزشی متعددی است که هر کدام از آنها دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسبی هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا