اقتصاد کلان

نحوه اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران

سازمان اداری و استخدامی درباره اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اخیرا احمدحسین فلاحی – نماینده همدان و فامنین – در مجلس  با تاکید بر اینکه  سازمان اداری و استخدامی باید اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران را به دستگاه‌ها ابلاغ کند، گفته است که پیگیری مجلس با اعلام سازمان مبنی بر عدم تامین منابع مالی همراه بوده است.

اینکه جریان تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران چگونه بوده و مشکل به کجا بر می گردد؛ موضوعی است که سازمان اداری و استخدامی در رابطه با آن توضیحاتی به ایسنا ارائه کرده است.

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی قانون تفسیر بند « و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۵ آبان سال جاری و در بازه زمانی قانونی توسط ریاست جمهوری خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین رونوشت آن به سایر قوا، وزارتخانه ها، کلیه دستگاه های اجرایی کشور، موسسات دولتی و نهاد های انقلاب اسلامی و …. برای اجرا ابلاغ شده است و ضرورتی به ابلاغ مجدد قانون از سوی این سازمان نیست.

بر این اساس با ابلاغ این قانون منعی برای تبدیل وضعیت ذینفعان استفساریه وجود ندارد و تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند مشخصات واجدین شرایط را منطبق با مفاد بند « و » ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه به همراه مستندات آنان در سامانه کارمند ایران برای اخذ شماره مستخدم رسمی بارگذاری کنند.

همچنین در مورد منابع مالی مورد نیاز بر این تاکید شد که مسئولیت تامین منابع مالی مورد نیاز این قانون با سازمان اداری و استخدامی کشور نیست و در نتیجه این سازمان در این خصوص اعلام نظری نکرده است و به نظر هم نمی رسد دستگاه های اجرایی در تامین بار مالی مورد نیاز اجرای این قانون با مشکل مواجه شوند و لازم است در نقل مطالب از سوی دستگاه ها دقت بیشتری اعمال شود.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی بر اساس نص صریح متن بند « و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، مسئولیت اجرای این قانون با دستگاه های اجرایی کشور است و این سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق تبصره (۳) بند «و» مسئولیت نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارند.

توضیح سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که عنوان قانون مصوب مجلس «قانون استفساریه بند « و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران » است و قانونی با عنوان اعلام شده از سوی ایشان یا آن خبرگزاری وجود ندارد و منحصر کردن قانون مصوب مجلس صرفاً به فرزندان ایثارگران محدود کردن دامنه شمول قانون است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا