بین الملل

ادغام فیات کرایسلر و پژو در ماه ژانویه تکمیل می‌شود

فیات‌کرایسلر اعلام کرد ادغام این خودروساز ایتالیایی آمریکایی و همتای فرانسوی آن، پژو سیتروئن، در مسیری قرار گرفته که تا انتهای ژانویه تکمیل می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، فیات‌کرایسلر اعلام کرد ادغام این خودروساز ایتالیایی آمریکایی و همتای فرانسوی آن، پژو سیتروئن، در مسیری قرار گرفته که تا انتهای ژانویه تکمیل می‌شود. همچنین این شرکت اعلام کرد مدیرعامل فیات‌کرایسلر، مایک منلی، پس از تکمیل فرایند ادغام رئیس بخش آمریکا باقی خواهند ماند.

فیات‌کرایسلر پست جدید منلی را از طریق نامه‌ای به کارکنان خود اطلاع داده است. در این نامه جان الکان، رئیس فیات و نبیره جیووانی مانیلی، مؤسس فیات در ۱۸۹۹، نوشته شده: مایک منلی کنترل شرکت ما را در بدترین و سخت‌ترین شرایط و پس از مرگ دردناک سرجیو مارچیونه در جولای ۲۰۱۸ به عهده گرفت و ما را از آن برهه تاریک به سلامت عبور داد.

پژو که از سال ۱۹۹۰ تا کنون خودرویی در آمریکا نفروخته است امیدوار است پس از ادغام تحت رهبری منلی به این بازار بازگردد.

ادغام ۳۸ میلیارد دلاری این شرکت‌ها قرار بود تا پایان ۲۰۲۰ تکمیل شود اما پیچیدگی‌های به وجود آمده با بحران پاندمی کرونا باعث شد تا این کار به اوایل ۲۰۲۱ کشیده شود. با اینکه در ماه سپتامبر اعلام شده بود ادغام دو شرکت تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به طول می‌انجامد، حالا گزارشات جدید حاکی از پیشرفت کار و احتمال تکمیل این فرایند در پایان ماه ژانویه می‌باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا