انرژی

برق در چین سهمیه بندی شد

کمبود زغال سنگ در زمستان جاری باعث شده کارخانه ها در مناطقی از چین تنها در یک شیفت فعالیت کنند و از ساکنان استانهای مختلف خواسته شده در مصرف برق صرفه جویی کنند و همزمان چراغ خیابانها و بیلبوردها خاموش شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مقامات چینی دستکم در سه استان این کشور دستور محدودیت در استفاده از برق را صادر و اعلام کرده اند ممکن است کمبود زغال سنگ ایجاد شود.

همزمان مقامات چینی منکر کمبود احتمالی زغال سنگ به دلیل اختلاف دیپلماتیک با استرالیا و جنگ تجارت انرژی با این کشور و ممنوعیت واردات زغال سنگ از استرالیا به چین شده اند.

همچنین بخوانید

با این حال چین اذعان کرده که در زمینه تامین برق در برخی از نقاط این کشور در آستانه فصل زمستان و در شرایطی که فعالیت صنعتی چین در حال احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس کروناست، مشکل وجود دارد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام چینی که بر شرکتهای دولتی نظارت دارد، نوشت: در حال حاضر برخی از استانها موقتا برق کافی ندارند.

در نتیجه کمبود برق که ناشی از کاهش تامین زغال سنگ حرارتی است، برخی از کارخانه ها ساعت کاری را کاهش داده اند و تنها دو یا سه روز در هفته کار می کنند و کارمندان دفتری در برخی از شهرها برای رفتن به محل کارشان مجبور ۲۰ طبقه را از پله بروند زیرا آسانسورها برای صرفه جویی برق خاموش شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این حقیقت که دولت چین انکار می کند اختلاف با استرالیا عامل کمبود زغال سنگ و سهمیه بندی برق است، یک مقام در شرکت برق دولتی چاینا هوادیان به فایننشیال تایمز گفت: بسیاری از نیروگاههای محلی به زغال سنگ استرالیا وابسته بوده و در تلاش برای تامین آن از منابع دیگر هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا