كشاورزی و دامپروری

سه اتاق برای تحقق اقتصاد مقاومتی متحد شدند

نمایندگان شورای مرکزی ائتلاف اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی در دیدار با وزیر صمت از اتحاد و همکاری سه اتاق اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نمایندگان شورای مرکزی ائتلاف اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از ایجاد این ائتلاف بر استفاده از ظرفیت‌های آن برای کمک به توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی با استقبال از پیشنهادات ائتلاف برای ایجاد، توسعه، اصلاح یا حذف برخی رویه‌ها و ساختارهای اقتصادی در حوزه‌های تولید، تجارت و بازار، تصریح کرد: ائتلاف می تواند در مقام برآیندی از تمامی بخش های اقتصاد کشور در تسهیل و رفع موانع کسب و کار نقش آفرینی کرده و علاوه بر دولت، نهادهای اقتصادی بخش خصوصی را همراهی کند.

همچنین بخوانید

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

در این دیدار محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با استقبال از شکل‌گیری این ائتلاف با محوریت نمایندگانی از تمامی بخش‌های اقتصاد کشور، گفت: ائتلاف می تواند به عنوان مشاور در کنار کمیسیون‌های محلس قرارگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور همچنین حضور علی فاضلی به عنوان یکی از بزرگان جامعه صنفی و بخش خصوصی اقتصاد کشور در رأس ائتلاف را مایه خیر و برکت دانست و تاکیدکرد: هر زمان افرادی صریح، شجاع و صادق سکان‌ هدایت یکی از تشکل‌های عالی بخش خصوصی را برعهده گرفته‌اند، تحولات و اثرات مثبت آن بر مجموعه اقتصاد کشور محسوس بوده است.

همکاری سه اتاق برای کمک به اقتصاد کشور 

در جریان این دیدار علی فاضلی رئیس ائتلاف نیز ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف ائتلاف، اظهارداشت: ائتلاف به عنوان نهادی فراجناحی، با انگیزه هم‌افزایی همه ظرفیت‌ اقتصاد کشور ایجاد شده تا فارغ از هر ساختار اداری محدود کننده بتواند در رونق کسب و کار و رفع موانع تولید و تجارت اثرگذار باشد.

فاضلی با بیان اینکه ائتلاف آمادگی دارد تا همه ظرفیت خود را برای همراهی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیج کند، اظهارداشت: در شرایطی که امروز اقتصادی کشور با آن روبرو شده است، تمامی نیروهای اقتصادی کشور باید چون ید واحد برای رفع مشکلات همراه شوند.

وی با اشاره به اینکه همراهی، حمایت و تقویت اتاق های سه گانه از اولویت های ائتلاف است، مطرح کرد: در این راستا فعال شدن بیش از پیش دبیرخانه سه اتاق مورد توجه است و امیدواریم بتوانیم چون گذشته این دبیرخانه را به عنوان محور وفاق و همدلی اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون تقویت کنیم.

در ادامه نشست رئیس و نمایندگان شورای مرکزی ائتلاف با وزیر صنعت، معدن و تجارت مهدی کریمی مشاور عالی ائتلاف ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس و حضور چهره های اقتصادی شاخص کشور در ائتلاف، اظهارداشت: یکی از دغدغه های مؤسسین و بنیانگذاران این ائتلاف، وجود معدودی است که بیراهه رفته و به معضلی برای اقتصاد کشور تبدیل شده اند.

وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست با دیدگاه پایش افراد، مدیران این وزارتخانه اریابی کند و تصریح کرد: ائتلاف نگران وجود برخی افراد منفعت طلب و متخلف در میان مدیران و نمایندگان این وزارتخانه است و امید دارد در ادامه همکاری ایشان بازنگری شود.

پس از آن مریم سلطانی از اعضای هیأت رئیسه ائتلاف ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانوان در اقتصاد کشور، تشریح کرد: به رغم سهم قابل توجه بانوان در اقتصاد کشور همچنان تا رسیدن به ایده آل فاصله زیادی داریم و ائتلاف با انتخاب نماینده بانوان در هیأت رئیسه، به نوعی از افزایش سهم بانوان در اقتصاد کشور استقبال کرده است.

وی همچنین به حوزه تجارت خارجی اشاره کرد و افزود: در حالیکه برای انتخاب رایزنان بازرگانی با مشکلاتی روبرو هستیم، ائتلاف می تواند در این زمینه نیز مشاوری مناسب باشد.

احمد ابوالحسنی دیگر عضو هیأت رئیسه ائتلاف نیز در این دیدار به ظرفیت بخش تعاون و نقش اثرگذار آن در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم شکل گیری ائتلاف برخی مرز بندی های نادرست در اقتصاد را از بین برده و با همراهی دولت بتوانیم آنچه در حوزه رونق و جهش تولید و ایجاد اشتغال مورد نظر رهبر معظم انقلاب است را تحقق بخشیم.

وی همچنین با تاکید بر توانمندی تولیدکنندگان ایرانی در تولید فیلم های پلیمری، اظهارداشت: اگر مواد اولیه پتروشیمی در اختیار تولید کندگان قرار گیرد توان تولید دوبیست هزار تن را داریم در صورتی که مصرف ما هفتاد هزار تن است، ولی مواد اولیه پتروشیمی به کشور های دیگر بخصوص ترکیه صادر می شود که اگر در چرخه تولید قرار بگیرد می تواند ارزش ده برابری به ان بدهد و با صادرات محصول نهایی به بزرگترین صادر کننده ان تبدیل می شویم. 

پس از شنیدن سخنان اعضای شورای مرکزی ائتلاف، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده بر برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان ائتلاف تأکید کرد.

انتهای پیام/ 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا