انرژی

درآمدزایی ۱۱۰ میلیارد دلاری پتروشیمی ها طی ۷ سال گذشته

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: مجموع درآمد پتروشیمی از محل صادرات و فروش داخلی از سال ۱۳۹۲ تا شهریور سال جاری، حدود ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد مهدوی ابهری امروز در نشستی خبری با بیان اینکه امروز پیشران اقتصادی کشور صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: نفت و خام فروشی ما را به جایی نمی رساند. این صنعت با توجه به منابع هیدروکربوری می‌تواند اقتصاد را نجات داده و از خام‌فروشی جلوگیری کند.  

وی با تاکید بر اینکه در سخت‌ترین تحریم قرار داریم، اما بسیاری از محصولات این صنعت به مدت سه ماه پیش فروش شده است که نشان‌دهنده بالایندگی و حرکت ارزشمند است، تصریح کرد: این در حالی است که در بقیه صنایع کشور رشد چندانی نداریم اما در صنعت پتروشیمی ظرفیت از ۶۸ میلیون تن سال گذشته به ۸۵ میلیون تن در سال جاری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ به تولید ۱۰۰ میلیون تن خواهیم رسید، گفت: این در شرایطی است که تحریم هستیم اما توقف وجود ندارد. امسال ۱۰ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۱۷ میلیون تن افتتاح خواهد شد،  در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲ طرح دیگر به بهره برداری می رسد.  

وی با بیان اینکه در تولید و صادرات نه تنها توقف نداشتیم که پیشرفت هم ثبت شده است و ۸.۲ درصد افزایش داشتیم، گفت: فروش داخل نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار تن بیشتر بوده، افزایش فروش داخل، ۶۵۰ میلیون دلار ارزش داشته است.

وی افزود: دغدغه ما این است که این فروش داخلی به دست مصرف کننده داخلی برسد.
ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا