انرژی

تا پایان سال ۸ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در ۹ ماه گذشته ۹ طرح پتروشیمی از سوی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال ۸ طرح دیگر پتروشیمی به بهره‌برداری و ظرفیت این صنعت با اضافه شدن ۲۵ میلیون تن به ۹۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهزاد محمدی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸، معادل ۳۵ میلیون تن خوراک از جمله گاز طبیعی، اتان و میعانات گازی از صنعت نفت و گاز کشور دریافت شده است که معادل ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام است؛ این عدد در سال ۱۴۰۴ به ۲ میلیون بشکه نفت خام در روز می‌رسد.

به گفته وی حدود ۳۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی در داخل کشور مصرف می‌شود و ۷۰ درصد آن صادر می‌شود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: درآمد ارزی صنعت پتروشیمی با صادرات انجام شده، وضع بسیار مطلوبی را نشان می‌دهد. در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۹عرضه ارز صنعت پتروشیمی به سامانه نیما فراتر از برنامه بوده است.

محمدی با بیان اینکه با استناد به آمارهای بین‌المللی درباره رشد تقاضای محصولات پتروشیمی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد رشد تقاضا در بخش محصولات پتروشیمی بین ۴ تا ۵ درصد است، این درحالی است که رشد تقاضا در بخش نفت و فرآورده‌های نفتی در دنیا کمتر از یک درصد است. این موضوع مسئولیت ما را در توجه به این صنعت کلیدی دوچندان می‌کند.
ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا