اقتصاد کلانراه و ساختمان

ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم کا شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، را ابلاغ نمود. بر مبنای جزئیات این ابلاغ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۵ آذرماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۶ آذرماه به تایید شورای نگهبان رسیده است جهت اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس جمهور در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم کا شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، را ابلاغ نمود.

بر مبنای جزئیات این ابلاغ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۵ آذرماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۶ آذرماه به تایید شورای نگهبان رسیده است جهت اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

همچنین بخوانید

*نرخ مالیاتی موثر، ویژگی مثبت قانون جدید

به گزارش فارس، این قانون جایگزین ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ می‌شود. این برای دومین بار است که اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم توسط مجلس تصویب و برای اجرا ابالغ می‌شود.

لازم به تاکید است، فرآیند خوداظهاری دقیق به منظور شناسایی واحدهای مسکونی خالی و نرخ مالیاتی موثر از جمله ویژگی‌های مثبت قانون ابلاغی به حساب می‌آید.

گفتنی است، فرآیند خوداظهاری تمام مردم به منظور تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان پس از ابلاغ این قانون باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا