امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آغاز پایش مزارع کشاورزی استان مرکزی

اراک- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بر لزوم رصد، پایش و کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی از جمله علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در مزارع استان تاکید کرد.

علیرضا کیشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روند پایش مزارع به گونه‌ای است که تمامی کارشناسان بخش کشاورزی به همراه کارشناسان ستادی، مراکز تحقیقات و… در مراکز خدمات و پهنه‌ها و جهاد کشاورزی روستایی مزارع را به صورت گروهی و فردی بررسی و راهکارهای لازم را سریع‌ترین زمان ممکن به منظور مبارزه و مقابله با بیماری‌ها را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارشناسان مزارعی مانند گندم، جو، کلزا و سایر محصولات بهاره را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این پایش ها از اکنون آغاز می‌شود و تا زمان برداشت محصول ادامه دارد و کارشناسان اگر برای کشاورزان در تأمین نهاده‌ها نیز مشکلی وجود داشته باشد، در صدد رفع این مشکل اقدام خواهند کرد.

کیشانی افزود: اکنون با توجه به سردی هوا و بارش‌های زمستانه مزارع استان توسط کارشناسان مورد بازدید قرار می‌گیرد و در مناطق گرمسیر مانند ساوه از اواسط بهمن ماه و در مناطق سردسیر از اوایل اسفندماه پایش مزارع کشاورزی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پایش مزارع کشاورزی عنوان کرد: این پایش ها به منظور آگاه سازی هر چه بیشتر کشاورزان است. بروز سرما و خشکسالی نیز از جمله مواردی است که به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی به کشاورزان گوشزد می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا