صنعت، معدن، تجارت

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید با رعایت پروتکل های بهداشتی/ زمانی: باید از تولید داخلی حمایت مستمر کرد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: باید از صنایع و تولیدات داخلی به طور مستمر حمایت کرد که برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند این نقش را ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به رعایت سخت گیرانه دستورالعمل های بهداشتیدر برگزاری نمایشگاه را مجتمع‌های تجاری و صنایع وابسته اظهارداشت: برپایی چنین رویدادی منطبق با بالاترین استانداردهای جهانی برخلاف وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیانگر دانش و توان صنعت نمایشگاهی کشور است.

وی نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری و صنایع وابسته را جوان نامید و خاطرنشان کرد: این رویداد را می‌توان سرآغاز ورود نسل جدید مدیران جوان به صنعت نمایشگاهی دانست که ثابت کردند اگر فضا و زمینه فعالیت‌ برای ایشان فراهم شود، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

همچنین بخوانید

 مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: باید از صنایع و تولیدات داخلی به طور مستمر حمایت کرد که برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند این نقش را ایفا کند.

همچنین شاهرخ کشاورز مدیر دومین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری با بیان اینکه این رویداد را با بالاترین استانداردهای نمایشگاهی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کردیم، افزود: شرایط ویژه امسال موجب شد تا نمایشگاه ایران تنها رویدادی باشد که در این صنعت در جهان برگزار شود.

وی افزود: پس از تجربه موفق نخستین دوره که با استقبال فعالان داخلی و خارجی این صنعت روبرو شد، دوره دوم این رویداد برخلاف شرایط قرنطینه با استقبال ویژه فعالان صنعت روبرو شد و در نهایت اگرچه شرایط قرنطینه موجب شد تا نتوانیم از همه متقاضیان مشارکت و همچنین بازدیدکنندگان داخلی و خارجی میزبانی کنیم، با این حال نمایشگاه امسال رشد صد در صدی را تجربه کرده است.

کشاورز با بیان اینکه ایران ریتیل شو به عنوان نمایشگاه یکی از صنایع پیشران اقتصاد کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: در دوره دوم علاوه بر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری شاهد حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنایع ارائه دهنده خدمات به مراکز خرید و فروشگاهی، استارت‌آپ‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی، طراحان نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای فروشگاهی، مراکز خرید در حال ساخت و شرکت‌های بهره‌بردار بودیم.

وی با بیان اینکه هدف گذاری مجموعه برگزار کننده این بود که رویداد امسال با معیارها و استانداردهای کمی و کیفی صنعت نمایشگاهی در سطح بین‌المللی اجراشود، گفت: توجه به پلتفرم های مجازی و فروش آنلاین، ایجاد فضای کسب و کار تخصصی و تعامل های بازرگانی بین ذینفعان بخش های مختلف صنعت خرده فروشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و انتقال تجارت مدیریتی در حوزه تاب آوری سازمانی در شرایط سخت اقتصادی از جمله رویکردهای جدی نمایشگاه امسال بود.

مدیر دومین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری با یادآوری این مهم که نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین اقتصاد کشورها نقش آفرینی می‌کنند، اظهارداشت: اگرچه امسال نتوانستیم پذیرای میهمانان و مشارکت کنندگان خارجی باشیم، اما تمهیدات لازم برای رساندن صدای ایران ریتیل شو و دستاور های صنعت مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مخاطبان خارجی این نمایشگاه پیش بینی شده است.

وی افزود: توسعه حوزه فعالیت اهالی این صنعت به بازار  برخی کشورهای منطقه و همسایه را می‌توان دستاورد دوره اول این نمایشگاه دانست.

مدیر دومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید گفت: امیدواریم در دوره‌ بعد با از بین رفتن ویروس کرونا بتوانیم به تمام متقاضیان داخلی و خارجی از جمله مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه، خدمات ارائه دهیم.

کشاورز به برگزاری برنامه‌های جانبی در ایام نمایشگاه اشاره و تصریح‌کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور چهره‌های شاخص و موفق صنعت و رونمایی از رویدادهای جدید و همچنین معرفی فعالان جدید بازار و استارت‌آپ ها از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه امسال بود.

بنابراین گزارش با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ برگزاری نمایشگاه ها از نخستین تجمعاتی بود که تعطیل شد و نتوانست متناسب با تقویم هر ساله خود پیش برود.

در حال حاضر با اعمال محدودیت های بسیار از جمله نپذیرفتن بازدیدکننده عمومی برخی نمایشگاه ها با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شوند.

دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته در نیمه دی ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا