انرژی

رشد کم سابقه تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

شرکتهای انرژی آمریکایی هفته جاری برای ششمین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز افزودند و با تثبیت قیمت نفت در بالای ۴۵ دلار در هر بشکه، شمار دکل‌های حفاری در سه ماهه چهارم بیشترین افزایش را از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ تاکنون داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز که معیاری برای ارزیابی روند تولید آینده است، در هفته منتهی به ۳۰ دسامبر سه حلقه افزایش یافت و به ۳۵۱ حلقه رسید. شمار دکلها در دسامبر ۳۱ حلقه افزایش داشت که پنجمین افزایش ماهانه متوالی بود.

دکل‌های حفاری نفت و گاز در سه ماهه چهارم ۹۰ حلقه افزایش داشت که بیشترین رشد سه ماهه از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بود که طی آن شمار دکلها ۱۱۶ حلقه افزایش پیدا کرده بود.

همچنین بخوانید

با این حال از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز ۴۵۴ حلقه کاهش یافت که با کاهش ۲۷۸ حلقه در سال ۲۰۱۹ و رشد ۱۵۴ حلقه در سال ۲۰۱۸ مقایسه می شود.

شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال از اوت که به رکورد پایین ۲۴۴ حلقه رسید، مرتبا رشد کرده است. شرکت بیکرهیوز به دلیل تعطیلات سال نو در روز جمعه، گزارش دکل‌های حفاری آمریکای شمالی را دو روز زودتر از موعد منتشر کرد. دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته جاری به ۲۶۷ حلقه رشد کرد که بالاترین شمار از ماه مه بود در حالی که شمار دکل‌های حفاری گاز بدون تغییر بود و در ۸۳ حلقه ایستاد که بالاترین میزان از اواخر آوریل بود.

قیمت نفت آمریکا هفته جاری ۴۸ دلار در هر بشکه بود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون به طور میانگین ۳۹ دلار بوده است. با وجود این که قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۰ درصد کاهش داشته اما تحت تاثیر امیدواری به رشد اقتصادها و بهبود تقاضا برای انرژی با تسهیل تدابیر قرنطینه از سوی دولتها، در هشت ماه گذشته حدود ۱۶۰ درصد کرده است. تحلیلگران می گویند قیمتهای بالاتر نفت شرکتهای انرژی متعدد را به حفاری بیشتر تشویق کرده است.

اکثر شرکتهای انرژی اعلام کرده اند که قصد دارند میزان هزینه را در سال ۲۰۲۱ کاهش دهند زیرا روی بهبود درآمد به جای افزایش تولید متمرکز خواهند ماند.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال آمریکا از ابتدای سال تاکنون به ۴۳۳ حلقه رسیده و اکثر دکلها هر دوی نفت و گاز را تولید می کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا