انرژی

راهکار صنعت برق برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها

مدیرعامل توانیر از راهکار های عملیاتی و در دست اجرای صنعت برق برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها خبر داد و گفت: در کنار کارهای فنی که توسط صنعت برق انجام می شود، اگر هر کدام از مشترکان تنها یک لامپ اضافی را خاموش کنند، مشکل سوخت حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن متولی زاده در نشست سراسری با شرکت های زیرمجموعه و تابعه که با هدف بررسی عملکرد صنعت برق برای کمک به کاهش مصرف گاز برگزار شد، تاکید کرد:  صنعت برق  سه راهکار اصلاح روشنایی معابر، پایش بیشتر جهت کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز و بازرسی دستگاه های دولتی را به منظور کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در دستور کار دارد.
وی افزود: جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها است.
متولی زاده  با بیان این که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد:  سیاست وزرات نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به این که اصلاح روشنایی معابر با رعایت استانداردهای لازم و هماهنگی با دستگاه های ذیربط انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: اصلاح روشنایی معابرمی تواند سالانه یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها موثر باشد
وی همچنین  با تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق خود گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که این رقم معادل ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال است و با چنین اقدامات ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
طبق اعلام وزارت نیرو وی یاداور شد: صنعت برق به منظور تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می داد، در زمستان نیز اجرایی می کند. براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا