انرژی

چهارمین تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد بعلت پرداخت نشدن مطالبات+ پاسخ مسئولان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جمعی از آبداران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای چندمین بار بعلت نگرفتن حقوق بعد از ۶ ماه در جلوی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی یکی از این آبداران گفت: از سال ۷۹ تا کنون در مجموعه آب و فاضلاب خدمت می کنم با این وضع و شرایط در هیچ جای دیگر بکار گرفته نمی شوم آیا پس از حدود ۲۱ حق زندگی نداریم.

یکی دیگر از این آبداران در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با وجود همه مشکلاتی که در این هفت هشت ماه برای ما آبداران بوجود آمد هیچ گونه خللی در آبرسانی روستاهای استان بوجود نیامد اما چرا مطالبات و حق ما را نمی دهند.

همچنین بخوانید

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد قرارداد منعقد شده با ما ۱۷۳نفر آبدار است که روزانه ۲ تا ۴ ساعت برای ما حساب می کنند و به قول خودشان می خواهند حقوق به ما دهند که این مساله را نمی پذیریم.

این آبدار تصریح کرد: آقای دکتر گیاهی معاون منابع انسانی آبفای کشور در نشستی که ۱۵ آبان ماه داشتیم قرار بود مشکلات ما حل شود اما مشکل‌مان که حل نشد و همان حداقل بیمه ای که تا شهریور ماه به آن دلخوش بوده ایم را نیز قطع کردند.

وی تاکید کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگوی مطالبات و مشکلات آبداران باشد. یکی از همکاران ما پری روز فوت کرد اما متاسفانه بیمه ندارد و هم اکنون خانواده اش فاقد بیمه هستند کی باید پاسخگوی این خانواده باشد؟

یکی دیگر از این آبداران نیز به خبرنگار عنوان کرد: از خرداد ماه ۹۹ تاکنون مطالبه داریم و تا شهریورماه نیز بیمه واریز کردند اما تاکنون بیمه نیستیم.

یک آبدار دیگر به خبرنگار ایسنا افزود: در این شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی از تیرماه تاکنون یک ریال حقوق دریافت نکرده ایم. از مسئولان و متولیان استانی و کشوری انتظار داریم به مشکلات آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط اقتصادی و کرونایی رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرزند ۶ساله دارم که با مشکل بیماری قلبی مواجه است و آبان ماه امسال برای انجام عمل جراحی در دی ماه نوبت زدم اما متاسفانه با وجود اینکه از بیمارستان زنگ زدن که برای انجام عمل مراجعه کنید دفترچه بیمه نداریم و حقوقی هم به ما پرداخت نشده که بتوانم فرزندم را درمان کنم.

آبدار دیگری در گفت و گو با خبرنگار ما ادامه داد: جرم ما چیست آیا جز خدمت و آبرسانی به مردم چیز دیگیر هست با این وضعیت تا آلان برای گذران زندگی خود تنها گدایی نکرده ایم.

وی تاکید کرد: ۲۰ سال سابقه آبداری دارم و هم اکنون هفت ماه(از خردادماه تاکنون) حقوق دریافت نکرده ام و روزانه سه ساعت کار برای ما حساب می کنند و وقتی علتش را پیگیری می کنیم می گویند چرا چون تجمع کردید!

یک آبدار دیگر عنوان کرد: ما هیچ گونه بحث سیاسی با کسی نداریم و فقط و فقط به خاطر دفاع از حق و حقوق و مطالبات‌مان تجمع مصلحت‌آمیز کرده‌ایم.

یکی دیگر از این آبداران گفت: ۲۲ سال سابقه کار دارم که کارمان با کلر است اما متاسفانه با وجود این حقوق به ما نمی دهند و بیمه و ساعت کاری(۲۴ ساعته کار می کنیم اما ساعت کاری ما را ۴ ساعت حساب می کنند) ما را کم کرده اند. بخدا نان برای فرزندانمان نداریم و در مقابل خانواده و زن و بچه‌مان از بی پولی بعلت ندادن حقوق در این شرایط اقتصادی و کرونایی خجالت می کشم. اگر ما را نمی خواهند تحت پوشش کمیته امداد قرار دهند.

محمدعلی تابان مطلق، پیمانکار شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت: مطالبات و حقوق و بیمه آبداران طبق معرفی شرکت آب و فاضلاب پرداخت می شود. بیمه آبداران تا پایان شهریورماه تسویه شده است و حقوق نیز تا مرداد ماه نیز تسویه شده و در  حقوق شهریورماه نیز به ما ابلاغ شده است.

وی افزود: قرارداد جدید را ۱۰ تا ۱۵ روز است که به ما ابلاغ شده است و هم اکنون پیگیر هستیم و تا ظهر فردا دوشنبه بیمه آبداران واریز خواهد شد. در رابطه با قرارداد جدید نه مبلغی دریافت و نه مبلغی پرداخت کرده ایم اما اعتبار به حساب شرکت آب و فاضلاب واریز شد.

فیض الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: آبداران هیچ قرارداد کارگری با شرکت آب و فاضلاب ندارند و طرف حساب آنها پیمانکار و شرکت پیمانکاری است.

وی افزود: آبداران حدود ۴ ماه حقوق دریافت نکرده اند که پیگیر هستیم تا حقوق آنها پرداخت شود. در صورتی که پیمانکار لیست ارائه دهند به اسم آبداران حقوق عقب افتاده آنها واریز می شود.

پاسره در رابطه با کم کردن ساعت کاری آبداران عنوان کرد: ساعت کاری آبداران بر عهده شرکت آب و فاضلاب نیست و برعهده پیمانکار است که بصورت حجمی این کار را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آبداران از پیمانکار طلب دارند، پیمانکار از شرکت آب و فاضلاب طلب دارد و این شرکت نیز با توجه به مشکلات اقتصادی و محدودیت های مالی با مشکلاتی مواجه است که انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رد این خصوص همکاری با ما داشته باشند.

پاسره بیان کرد: برای مطالبه و پیگیری مسایل کاری و کارگری و مشکلات حقوق و بیمه خود باید به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند اما به لحاظ اخلاقی مشکلات‌شان را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا