بانک و بیمهطلا و ارز

چرا سکه گران شد؟/ افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

قیمت طلا و سکه در روز جاری با افزایش همراه شده تا جایی که سکه باردیگر وارد کانال ۱۲ میلیونی شده است؛ اما علت افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با  تسنیم درباره چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: امروز با  شروع کاری سال ۲۰۲۱ و همزمان با بازگشایی بورس های جهانی، قیمت طلای جهانی ۳۳ دلار گران شد و همین امر باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخلی شد.

وی با بیان اینکه قیمت ارز نیز در بازار داخلی با افزایش همراه شده است،‌گفت: قیمت سکه طرح جدید دیروز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود ولی الان با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به حباب ۵۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز جاری، ادامه داد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دیروز یک میلیون و ۱۵۰  هزار تومان بود که الان با ۲۸ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای تأکید کرد که داد و ستدها در بازار معمولی معمولی است و گفت: هرچند قیمت ها به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بالا رفته است ولی تغییری در تقاضا برای خرید طلا و سکه نداشتیم.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا