انرژی

دهقانی: انتقال کارخانجات از کلانشهرها و به روز کردن فناوری‌ آنها به کاهش آلودگی هوا می‌انجامد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی انتقال کارخانجات و صنایع به مناطق دور از کلانشهرها و بروز کردن فناوری‌های آنها را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بخش عمده‌ای از آلودگی هوا ناشی از آلایندگی صنایع و سوخت خودروهاست، اظهار کرد: بسیاری از خودروهای داخلی میزان مصرف سوخت‌شان بالاست و سوخت آنها هم کامل نمی‌سوزد، اما متاسفانه اراده‌ای برای تغییر سیستم سوخت خودروها و به طور کلی تغییر از سوخت فسیلی به سمت انرژی‌های نو و تولید خودروهای هیبریدی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که آلودگی هوا مردم را به طور جدی با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: بخشی از این آلایندگی هم به کارخانجات و نیروگاه‌ها باز می‌گردد که وزارتخانه‌های نفت و نیرو در این زمینه نقش دارند و باید تلاش کنند گاز مصرفی صنایع انرژی‌بر را تامین کنند تا این صنایع ناچار به استفاده از مازوت نشوند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع همه حاکمیت در کنترل و مهار آلودگی هوا نقش دارند در همین راستا ما نیازمند یک استراتژی بلندمدت هستیم تا این موضوع به صورت سالانه پایش شود و هدف گذاری‌های لازم صورت گیرد.

دهقانی ادامه داد: مثلا می‌توان سیاستی را اتخاذ کرد که حداقل در کلانشهرها خودروهای دارای انرژی نو مورد استفاده قرار گیرند. اگر این اقدامات صورت نگیرد وضعیت آلودگی هوا سال به سال بدتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد آلایندگی صنایع هم یکی از اقدامات مهم انتقال آنها به مناطق دیگر کشور و جاهایی است که آلودگی کمتر است. در واقع تمرکززدایی در این زمینه و همچنین به روز کردن فناوری‌های صنایع از مهم‌ترین پارامترهایی است که به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا