صنعت، معدن، تجارت

احداث ۲۰ واحد تولیدی اقتصادی طی سال جاری در استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی گفت: ۲۰ واحد تولیدی اقتصادی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی طی سال جاری در استان مرکزی احداث خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگارمهر، سید علی آقازاده ظهر پنجشنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: اجرای این طرح‌های اقتصادی در روند ایجاد اشتغال و بهبود فضای اقتصادی و کاهش بیکاری می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سایه تلاش مضاعف، صنعتگران و فعالان اقتصادی، پیشرفته طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان مرکزی تا پایان سال جاری کامل شود و موفقیت صد درصد در این حوزه حاصل شود، افزود: استان مرکزی، در سال جاری به عنوان یکی از کانون‌های موفق در سرمایه‌گذاری و جهش تولید و رونق اقتصادی در کشور معرفی شده است و این جای تقدیر و قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان که به نوعی در این مسیر همراه بودند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۲۰ میلیون دلار صادرات از این استان به ۹۰ کشور هدف صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال و فرصت باقیمانده سال جاری میزان صادرات استان به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

آقازاده با بیان اینکه، از فعالیت قطب صنعتی اراک ۴ دهه می‌گذرد و یکی از مناطق موفق بخش خصوصی به شمار می‌رود، افزود: مهمترین مشکل در این بخش انتقال اسناد با قیمت زمان واگذاری زمین است و گره گشایی از چالش‌های این شرکت صنعتی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.معاون اقتصادی استانداری وظیفه دارد پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا