بین الملل

عربستان قیمت صادرات نفت برای آسیا و آمریکا را افزایش داد

عربستان به دنبال اعلام تصمیم خود برای کاهش یک میلیون بشکه ای تولید، قیمت نفت خام خود را برای صادرات به آسیا و آمریکا افزایش داد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، عربستان قیمت نفت برای مشتریان آسیایی و آمریکایی خود را افزایش داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که این کشور طی اقدامی بی‌سابقه تولید خود را در این هفته پایین آورد که باعث افزایش قیمت نفت شد.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 یک روز پس از تصمیم داوطلبانه عربستان در اجلاس اوپک پلاس برای کاهش تولید، این کشور قیمت تمام درجات نفت خام خود را برای صادرات به آسیا و آمریکا در فوریه افزایش داد.

 شرکت آرامکوی عربستان در روز چهارشنبه قیمت نفت خام سبک عرب برای صادرات به آسیا، بزرگ‌ترین بازار خود را تا یک دلار بیشتر از قیمت شاخص بالا برد. این بالاترین رقم از ماه اوت است.

 افزایش ۷۰ سنتی قیمت نفت عربستان نسبت به ماه ژانویه بیشتر از انتظار بازار قبل از اجلاس اوپک پلاس بود. متوسط افزایش قیمت پیش‌بینی شده ۴۰ سنت بود. قیمت تمام درجات نفت آمریکا هم ۲۰ سنت افزایش یافت.

 آرامکو قیمت صادرات نفت خود برای شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را پایین آورد یعنی مناطقی که تقاضا به خاطر قرنطینه‌های کرونا طی ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

این دومین ماه پیاپی افزایش قیمت نفت برای بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به بازارهای اصلی خود است. برخی کشورهای آسیایی در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای انرژی بوده‌اند که نتیجه وارد شدن به فصل زمستان است.

 این اقدام عربستان همزمان شده با کاهش بی‌سابقه صادرات نفت این کشور به آمریکا. آمریکا هفته گذشته برای اولین بار پس از ۳۵ سال هیچ نفتی از عربستان وارد نکرد. 

 کاهش یک میلیون بشکه در روز تولید نفت عربستان در دو ماه آینده، بیش از پیش جریان صادرات نفت به آسیا را محدود کرده و قیمت نفت خام را افزایش می‌دهد. قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد در سه روز گذشته افزایش یافته و به حدود ۵۵ دلار در هر بشکه رسیده است.

با وجود این کاهش تولید، عربستان حدود ۸.۱۲ میلیون بشکه در روز در فوریه و مارس تولید خواهد داشت یعنی دو برابر سطح تولید عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک.

قیمت گذاری نفت عربستان معمولاً قیمت سایر تولیدکنندگان خاورمیانه از جمله عراق و امارات را هم تعیین می‎کند.

انتهای پیام/۱۲۳

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا