کسب و کار

رونق تولید محتوا در دوران کرونا، فرصتی برای کسب‌ درآمد از خانه

در عصری که پزشکان مطمئن بودند هیچ بیماری ویروسی دیگر نمی‌تواند باعث مرگ بشر شود و علم به مرزی رسیده است که بتواند با تمامی بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مقابله کند، کووید-۱۹ یا کرونا ویروس همه‌گیر شد و شرایط زندگی خیلی از افراد را تغییر داد. یکی از اقدامات اصلی که برای جلوگیری از انتشار این بیماری انجام شد، قرنطینه و در نتیجه بسته شدن تعداد زیادی از کسب‌وکارها بود. همین موضوع باعث تغییر ساختار زندگی افراد و همچنین پیدایش روندهای جدیدی در دنیای کسب‌وکار شد. برخی از حرفه‌ها در این دوره با استقبال بیشتری روبرو شدند. یکی از مشاغلی که در این مدت رشد چشم‌گیری پیدا کرده نویسندگی و کپی‌رایتینگ است.

بر اساس تحقیقی بر Global Marketing Trend که توسط Deloitte انجام گرفته، ۶۷ درصد کسب‌وکارها برای ارتباط بهتر با مشتریان در طول پاندمی کرونا، حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داده‌اند. این استراتژی که در بین استراتژی‌های دیگر بیشترین طرفدار را داشته، نشان‌دهنده اهمیت و نیاز روز‌افزون کسب‌وکارها به تولید محتوای خلاقانه است. در نتیجه‌ی این تغییرات، کپی‌رایتینگ و تولید محتوا می‌تواند شغلی آینده‌دار و پرسود در سال پیش رو باشد.

کپی‌رایتینگ چیست و چرا برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

کپی رایتینگ، به نوشتن مطالب مختلف به منظور افزایش مخاطبان یک کسب‌وکار گفته می‌شود. کسب‌وکارها برای فروش بیشتر و معرفی بهتر خدمات خود، نیاز به بازاریابی و تبلیغات خوب دارند. با ادامه‌دار شدن کرونا، تبلیغات بیش از پیش به فضای مجازی کشیده شد. به همین جهت نیاز به یک نویسنده‌ی تبلیغاتی حرفه‌ای بیشتر احساس می‌شود. کپی‌رایتر با آگاهی از قوانین بازاریابی محتوایی و اصول صحیح نوشتن می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی جذب مخاطب، افزایش ارتباط آن‌ها با سایت، و در نتیجه خرید محصول داشته باشد.

همچنین بخوانید

توصیه‌هایی برای حرفه‌ای‌تر شدن

برای کسب درآمد بیشتر از تولید محتوا لازم است دست به قلم شوید و پس از آن که خوب نوشتن را تمرین کردید، به اصول کپی‌رایت و بازاریابی محتوایی احاطه پیدا کنید. در نویسندگی تبلیغاتی، علاوه بر خوب نوشتن، شما باید به نکاتی که مربوط به نگارش محتوا برای کسب‌وکارهاست نیز دقت کنید.
هر کسب‌وکاری ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تولید محتوا داشته باشد، پس مهم است که بدانید چرا در حال تولید محتوا هستید، زیرا که هدف محتوا، نوع محتوا را تعیین و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی مطالب و شیوه نوشتار محتوا دارد.

زمانی که برای یک کسب‌وکار می‌نویسید باید بدانید مخاطب کسب‌وکار چه کسی است و خواننده اصلی مطالبتان چه ویژگی‌هایی دارد. این موضوع که گاهی اوقات به آن بی‌توجهی می‌شود میزان توضیح موضوع، لحن و سطح محتوا را تعیین می‌کند.

هنگام نوشتن نقطه شروع و پایان متن و نکاتی که می‌خواهید بگویید را بدانید. یکی از مهم‌ترین اصول انسجام متن است. زمانی که راجع به یک موضوع می‌نویسید سعی کنید تنها به نکات مرتبط به همان موضوع بپردازید و از نوشتن نکاتی که مرتبط نیست بپرهیزید. بهترین روش برای تهیه‌ی یک متن منسجم، داشتن نقشه ذهنی از متن پیش از شروع می‌باشد.

مزایای نویسندگی تبلیغاتی و یا تولید محتوا چیست؟

نویسندگی تبلیغاتی با وجود تفاوت‌هایی که با نویسندگی دارد، اما ساختاربندی ثابتی دارد که نوشتن برای این حوزه را ساده‌تر می‌کند. همین امر باعث می‌شود که درآمد خوب و ثابتی بتوانید از این کار کسب کنید. از مزایای دیگر نویسندگی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • نویسندگی شغلی است که به مکان و زمان خاصی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید در سفر، خانه و یا هر جای دیگری دست به قلم شوید، لازم نیست از ۸ صبح شروع به کار کنید و ۶ روز در هفته کار کنید. این موضوع به شما آزادی عمل زیادی می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد در هر جایی راحت‌تر هستید و زمانی که می‌خواهید، کار کنید.
  • فعالیت شما می‌تواند کم یا زیاد باشد! با توجه به زمان و انرژی خودتان می‌توانید بطور همزمان سفارش‌های زیاد یا کمی را انجام دهید.
  • یک تولید کننده محتوا دچار روتین و تکرار نمی‌شود! با وجود سفارش‌های متنوع از مشتریان مختلف، دچار روتین کاری نشده و علاوه بر کسب اطلاعات جدید راجع به مطالب مختلف، و حوزه‌های متنوع کسب درآمد می‌توانید داشته باشید.

چطور در خانه از نویسندگی کسب درآمد کنیم؟

یکی از چالش‌های اصلی تولید محتوا، پیدا کردن سفارش و انجام سفارش‌ها با قیمت مناسب است. یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از نویسندگی، از طریق استفاده از پلتفرم‌های تولید محتواست. این پلتفرم‌ها با ارائه‌ی سفارش‌های مختلف، امکان کسب درآمد از نویسندگی را فراهم می‌کنند. نویسش یک سرویس آنلاین تولید محتوای حرفه‌ای است که به مشتریان خود، طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی محتوایی را ارائه می‌کند.

نویسش شرایط مناسبی برای فعالیت تولید کنندگان محتوا ایجاد کرده است. با ثبتنام در نویسش و استفاده از این پلتفرم، امکان انتخاب از بین تعداد زیادی سفارش در حوزه‌های مختلف برای شما ایجاد می‌شود. در صورتی که مراحل بررسی را با موفقیت طی کنید، روزانه تعداد زیادی سفارش خواهید دید که با بررسی آن‌ها می‌توانید با تولید محتوا در موضوع تخصصی خود کسب درآمد کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا