بین الملل

کاهش اشتغال در آمریکا در آخرین ماه ۲۰۲۰

۴۹۸ هزار شغل در ماه گذشته میلادی در بخش اقامت و تفریحات در آمریکا از دست رفته و اشتغال در کافه ها و رستوران ها ۳۷۲ هزار نفر کاهش یافته است. استخدام دولتی برای چهارمین ماه پیاپی پایین آمده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاد آمریکا در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در دسامبر برای اولین بار طی ۸ ماه گذشته مشاغل بسیاری را از دست داد. این شرایط باعث کاهش سرعت روند بهبود اقتصاد از بحران کرونا می‌شود.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 کاهش لیست حقوق بگیران در بخش غیر کشاورزی که توسط وزارت کار آمریکا اعلام شد، بیشتر در بخش‌های حساس به همه‌گیری کرونا یعنی تفریحات و اقامت صورت گرفته است. حدود نیم میلیون شغل در این بخش‌ها از دست رفته است. ولی به خاطر عملکرد بهتر صنایعی مثل خرده‌فروشی، ساخت و ساز و تولید، احتمال بازگشت اقتصاد به رکود پایین است.

 بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک‌های کرونایی که در اواخر دسامبر توسط دولت تصویب شد مانع بدتر شدن شرایط می‌شود و انتظار می‌رود با ورود دموکرات‌ها به قدرت در کنگره آمریکا محرک‌های مالی بیشتری تصویب شود.

 لیست حقوق بگیران آمریکا که ۳۳۶ هزار نفر در ماه نوامبر افزایش یافته بود، ۱۴۰ هزار نفر در آخرین ماه ۲۰۲۰ کاهش یافت. اقتصاد آمریکا ۱۲.۴ میلیون از ۲۲.۲ میلیون شغلی را که طی همه‌گیری ویروس کرونا از دست رفته بود بازگردانده است. اقتصاددانها پیش‌بینی کرده بودند ۷۱ هزار شغل در ماه دسامبر ایجاد شود.

 موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به ۲۱ میلیون نفر رسیدند و ۳۶۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا سال ۲۰۲۰ را با ۹.۴ میلیون شغل کمتر به پایان رساند.

 498 هزار شغل در ماه گذشته در بخش اقامت و تفریحات از دست رفت و اشتغال در کافه ها و رستوران ها ۳۷۲ هزار نفر کاهش یافت که سه چهارم کل کاهش اشتغال را تشکیل می‌دهد. رستوران‌ها و کافه‌ها در بسیاری از ایالت‌ها از جمله نیویورک و کالیفرنیا طی تعطیلات سال نو برای کاهش روند گسترش ویروس کرونا تعطیل بودند.

 به جز بخش اقامت و تفریحات، افزایش نرخ اشتغال در سایر بخش‌ها هم مانند ماه نوامبر بوده است.

 مشاغل مربوط به آموزش خصوصی هم کاهش یافته چون بسیاری از دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. استخدام دولتی برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافته است. اما کارخانه ها ۳۸۰۰۰ کارگر جدید گرفته‌اند و لیست حقوق‌بگیران در بخش ساخت و ساز ۵۱ یک هزار نفر بیشتر شده است.

 بسیاری از اقتصاددان‌ها دورنمای رشد اقتصاد در ۲۰۲۱ را به دنبال تصویب بسته‌های جدید کمکی و انتقال قدرت در واشنگتن به دموکرات‌ها افزایش داده‌اند.

 انتهای پیام/۱۲۵

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا