خودروصنعت، معدن، تجارت

افت تولید فورد، تویوتا، نیسان و فیات کرایسلر به دلیل کمبود ریز تراشه‌ها

افزایش تقاضا برای خودرو و همچنین بالا رفتن تقاضا برای ریزتراشه‌ها به خاطر فروش بیشتر کامپیوتر طی بحران کرونا باعث شده خودروسازان و سازندگان قطعات الکترونیکی با کمبود جهانی ریزتراشه‌ها مواجه شوند و مجبور شوند تولید خود را پایین بیاورند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت‌های فورد، تویوتا، فیات‌کرایسلر و نیسان اعلام کردند تولید خودروهای خود را در این ماه به خاطر کمبود نیمه رسانه‌ها پایین می‌آورند. این شرکت‌ها جدیدترین شرکت های خودروسازی هستند که از کمبود ریز تراشه‌ها ضربه خورده‌اند. تقاضا برای این قطعات افزایش یافته است.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

  شرکت هوندا هم اعلام کرد تولید آن در ژاپن تحت تاثیر کمبود نیمه‌رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 خودروسازان و سازندگان قطعات الکترونیکی با کمبود جهانی ریزتراشه‌ها مواجه هستند چون تقاضای مصرف‌کنندگان طی بحران کرونا افزایش یافته و باعث تاخیر در تحویل سفارشات توسط تولیدکنندگان شده است.

 تحلیلگران عقیده دارند مشکلات مربوط به عرضه ریزتراشه ها تولید در صنعت خودروسازی را در کوتاه مدت محدود می‌کند. عرضه‌کنندگان بزرگ ریزتراشه‌های خودرو اعلام کردند افزایش تولید خودرو سریع‌تر از حد انتظار آنها بوده‌ و نتوانسته اند با این سرعت همگام شوند.

 در این بین ظرفیت تولید ریزتراشه‌ها افزایش چندانی در جهان نداشته است، آن هم در شرایطی که فروش لپ‌تاپ، کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی به خاطر مسائل مربوط به دورکاری و ماندن در خانه بالا رفته است. بنابراین شرکت های بزرگ سازنده ریزتراشه نسبت به محدودیت عرضه آنها هشدار داده‌اند.

 شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد کارخانه خود را موقتاً تعطیل می‌کند. فیات کرایسلر هم آغاز به کار تولید در کارخانه مکزیک را به تعویق می‌اندازد و تولید در کارخانه انتاریو را متوقف می‌کند. قرار بود این کارخانه مکزیکی هفته آینده تولید خود را از سر بگیرد ولی حالا هر دوی آنها تا پایان ماه تعطیل خواهند بود.

 شرکت فولکس واگن آلمان هم ماه گذشته اعلام کرد با کمبود عرضه نیمه رسانه‌ها مواجه هست و تولید خود در کارخانه‌های چین، آمریکای شمالی و اروپا را محدود می‌کند.

 انتهای پیام/۱۲۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا