بین الملل

چین: با محدودیت‌های تجارت خارجی مقابله می‌کنیم

وزارت بازرگانی چین در اوج جنگ تجاری با آمریکا، قوانین جدیدی را برای مقابله با محدودیت‌های غیرقابل توجیه کشورهای بیگانه ارائه کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش‌های پکن-واشنگتن، وزارت بازرگانی چین امروز شنبه قوانین جدیدی را برای مقابله با محدودیت‌های غیرقابل توجیه کشورهای خارجی علیه شرکت‌ها و شهروندان چینی ارائه کرد.

طبق قوانین جدید، هر فرد یا نهاد چینی که از سوی یک کشور خارجی، درگیر محدودیت تبادل تجاری با کشور ثالث شود؛ باید ظرف ۳۰ روز مراتب را به وزارت بازرگانی چین اطلاع دهد.

بعد از طرح شکایت، این وزارتخانه درباره موارد نقض قوانین بین‌الملل، امنیت و حق حاکمیت چین و تاثیر آن بر شهروندان چینی تحقیق خواهد کرد.

همچنین همه نهادهای مربوطه، موظف به حمایت از بازرگانان یا شرکت‌های چینی هستند که مورد بی‌لطفی کشورهای خارجی قرار گرفته‌اند.

هفته گذشته، در جدیدترین اقدام خصمانه تجاری علیه چین، قرار شد سه شرکت مخابراتی این کشور از بازار سهام نیویورک اخراج شوند.

همچنین روز گذشته، سهام دو شرکت علی بابا و تنسنت، به دنبال انتشار این خبر که هدف بعدی دولت ترامپ ممنوعیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی است؛ سقوط کرد.

این محدودیت‌ها که تا به حال معامله با بیش از ۳۰ شرکت چینی را ممنوع کرده با ادعای ارتباط آنها با ارتش چین اعمال می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا