بانکبانک و بیمه

حمایت۱۰۵۰میلیاردی ازبزرگترین طرح زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی

یکی از بزرگ ترین طرح  زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور  با حمایت و مشارکت ۱۰۵۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان گیلان احداث شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، استان گیلان  در شمال ایران از طریق آستارا با جمهوری آذربایجان هم مرز است و فرصتی طلایی برای  تولید  و صادرات محصولات گوشتی  از جمله توزیع و تولید گوشت مرغ  دارد. از جمله برندهای برتر و پیشرو در صنعت طیور کشور مجتمع تولیدی سپید ماکیان است که سهم عمده ای در سبد غذایی خانوارها ی ایرانی دارد. شهر های بندرانزلی، لوشان، فومن،خشکبیجار، صومعه سرا،آستارا، آستانه و لنگرود،بزرگ ترین طرح  زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور را در خود جای داده اندکه  با حمایت و مشارکت ۱۰۵۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان گیلان به وجود آمده اند.

بر اساس این گزارش، این مجتمع تولیدی  شامل: مزارع مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۰میلیون قطعه،کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۹۰میلیون تخم مرغ،کارخانه خوراک دان با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن،مزارع مرغ مادر با ظرفیت۵۰۰هزار قطعه،کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت۳۰میلیون قطعه در سال  و شبکه توزیع با ظرفیت ۴۰کامیون حمل  است.

این طرح با هدف مدیریت کل چرخه تولید گوشت مرغ شامل مزارع مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی، مزارع پرورش مرغ گوشتی،کارخانه دان پلت، کشتارگاه صنعتی، کارخانه قطعه بندی،فرآوری گوشت و درنهایت توزیع محصول نهایی با  کمک تسهیلات بانک کشاورزی  فعالیت خود را  از سال ۱۳۵۹به عنوان  یک شرکت زنجیره ای پیشرو در صنعت طیور کشور آغاز کرده است.

این گزارش می افزاید، طرح تولید گوشت مرغ شامل ساختمان تکثیر،آزمایشگاه ،سالن بسته بندی ،اتاق های یووی و ازن ،انبار غذا و اتاق های کارگران است و با ایجاد اشتغال برای ۳ هزار و ۴۰۰  نفر ،گامی مهم برای  اشتغال جوانان این منطقه برداشته است .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا