بانکبانک و بیمه

مشارکت بانک توسعه تعاون در تأمین نیازهای توان‌یابان

بانک توسعه تعاون در راستای مسئولیت اجتماعی در تأمین نیازهای توان‌یابان تحت پوشش بنیاد خیریه نیکوکرداران بنا مشارکت نمود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عباس نجفی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار از بخش‌های گوناگون مجتمع نگهداری و مراقبت از دختران و بانوان توان‌یاب بالای ۱۴ سال بنیاد خیریه نیکوکرداران بنا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی حمایت از توان‌یابان و اقشار ناتوان است.

وی افزود: مراکز مختلفی جهت حمایت و توانمندسازی توان‌یابان اعم از معلولین ذهنی و جسمی و سالمندان در جامعه فعال هستند که علاوه بر اقدامات مؤثر دولتی در این حوزه‌ها، حضور اشخاص حقیقی و حقوقی نیکوکار نیز در این عرصه بسیار مؤثر بوده است.

نجفی تصریح نمود: با مذاکرات صورت گرفته بانک توسعه تعاون با بنیاد خیریه نیکوکرداران بنا، پتو و ملحفه موردنیاز کلیه توان‌یابان از سوی بانک تأمین گردیده است و بانک از سایر ظرفیت‌ها نیز در جهت افزایش کیفیت خدمات موسسه بهره‌جویی می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه خیریه با حضور برخی چهره‌های موفق بخش صنعتی و تولیدی اقتصاد شکل‌گرفته است و عهده‌دار مراقبت و توانمندسازی دختران و بانوان توان‌یاب بالای ۱۴ سال گردیده است.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به این‌که اقدامات مسئولیت اجتماعی بانک باهدف تقویت سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف دنبال شده است گفت: هزینه‌های نگهداری، تأمین دارو، نظافت محیطی، مراقبت‌های پزشکی و دندانپزشکی و اقدامات بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، این مرکز را به مرکزی تخصصی تبدیل نموده است و کادر اجرایی و مدیریتی حاضر با رویکرد حرفه‌ای به دنبال مراقبت از این جامعه هدف است.

نجفی با اشاره به اینکه توان بایان بعنوان بخش مهمی از سرمایه انسانی جامعه مطرح هستند که مراقبت و توانمند سازی آنان با حضور خیرین و نیکوکاران به شکل بهتری قابل انجام است افزود: بانک توسعه تعاون این قابلیت را دارد تا بسترهای الکترونیک مورد نیاز جهت واریز کمک های نقدی به موسسه را از طریق درگاهها و سایر سامانه ها فراهم نماید.

وی افزود: چنانچه مؤسسات اقتصادی دولتی و غیردولتی بخشی از بودجه فرهنگی و مسئولیت اجتماعی را به مشارکت در تأمین نیازهای توان‌یابان و جامعه هدف مؤسسات خیریه اختصاص دهند، این مؤسسات با دقت بیشتری بر وظایف تخصصی خود متمرکز می‌شوند.

در این نشست حسن رجبعلی بنا بنیان‌گذار گروه صنعتی بنا و موسسه خیریه نیکوکرداران بنا نیز گفت: این موسسه مراقبت تمام‌وقت و شبانه‌روزی حدود ۲۵۰ بانوی توان‌یاب دارای معلولیت‌های متنوع ذهنی و جسمی را بر عهده دارد و صد نفر نیروی انسانی تخصصی نیز به تأمین نیازهای آن‌ها مشغول هستند.

وی افزود: امکانات پزشکی و بهداشتی و دندانپزشکی با حضور کادر تمام‌وقت و پاره‌وقت، داروخانه، درمانگاه، گفتاردرمانی، روان‌پزشکی، آموزش خیاطی، فرش‌بافی و دوره‌های هنری در این مجتمع فراهم است.

گفتنی است در این برنامه شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون و سیدعلی میرفخرایی معاون فرهنگی این اداره کل نیز حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا