بین الملل

عراق قیمت نفت خام برای فروش به آسیا را افزایش داد

عراق قیمت نفت سبک بصره را برای فروش به خریداران آسیایی ۷۰ سنت در هر بشکه بالا برد و ۱.۱۰ دلار بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند. قیمت فروش نفت سبک و متوسط عراق به آمریکا هم افزایش دارد ولی برای اروپا پایین آمده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، عراق قیمت نفت خام برای فروش به آسیا را در ماه فوریه افزایش داد. عربستان، بزرگترین تولید کننده اوپک، هم قبل از آن اقدام مشابهی را انجام داده بود.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

 دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قیمت نفت سبک بصره را برای فروش به خریداران آسیایی ۷۰ سنت در هر بشکه بالا برد و ۱.۱۰ دلار بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند.

 عرضه نفت در بازارها پس از اعلام کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان برای ماه‌های فوریه و مارس، پایین آمده‌است. عربستان همچنین قیمت نفت خام خود را برای فروش به آسیا در ماه فوریه افزایش داد. کاهش تولید برنامه‌ریزی‌شده عربستان قیمت نفت خام برنت را در هفته گذشته تا ۵۵ دلار در هر بشکه بالا برد.

 

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش هفته گذشته توافق کردند در بحبوحه کاهش تقاضا و قرنطینه‌های کرونا تولید نفت را ثابت نگه دارند. روسیه و قزاقستان می‌توانند کمی افزایش تولید داشته باشند ولی این افزایش تولید با کاهش تولید داوطلبانه عربستان جبران می‌شود.

عراق همچنین قیمت فروش درجات نفت متوسط و سنگین بصره را هم برای  فروش به آسیا افزایش داد. عراق قیمت فروش نفت سبک و متوسط خود را در ماه فوریه به آمریکا بالا برد و قیمت فروش نفت سنگین خود به این کشور را ثابت نگه داشت. قیمت فروش نفت خام کرکوک در شمال عراق به آمریکا کمتر خواهد بود. بغداد قیمت فروش نفت به اروپا را ۸۰ سنت در هر بشکه پایین آورد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا