صنعت، معدن، تجارت

هزینه عقب افتادگی صادرات روی دوش قشر ضعیف جامعه است

رئیس اتاق بازرگانی ایران خطاب به معاون اول رئیس جمهوری، گفت: باور کنیم که هزینه عقب افتادگی از صادرات کشور را افراد ضعیف این جامعه بر دوش می‌کشند، برعکس آنچه که نشان داده می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: صادرات در اقتصاد کشورها در کجا قرار گرفته است؟ صادرات امروز به عنوان نوک پیکان حرکت توسعه اقتصادی همه کشورها به رسمیت شناخته شده است و سنجش قدرت اقتصادی کشورها ملاک اول آن میزان حضور این کشور در بازارهای رقابتی دنیا است و نقش صادرات هم در مسائل فرهنگی و در مسائل اجتماعی و امنیتی بسیار بارز است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران خطاب به معاون اول رئیس جمهوری، گفت: این مورد را بسیاری می‌گویند که اگر کالاهایی از مرزها عبور نکند، سربازان از آن عبور خواهند کرد، خیلی‌ها این موضوع را درک کرده اند، ولی ما در این قضیه هنوز حل نشده‌ایم.

وی بیان داشت: آقای جهانگیری ما خیلی حرف می زنیم که دنبال رونق تولید، ایجاد اشتغال، تأمین معیشت مردم و عدالت اجتماعی و رفاه عمومی هستیم، اما راه اصلی آن کجاست و برای رسیدن به این موارد راه اصلی از کجا می‌گذرد، مرتب هم از معیشت مردم حرف می زنیم، معیشت مردم در سایه توسعه اقتصادی می‌تواند پایدار بماند و توسعه اقتصادی در سایه توسعه صادرات می‌تواند ایجاد شود و توسعه صادرات توسط صادرکنندگان قابل انجام است، بنابراین نقطه اصلی تأمین معیشت مردم و عدالت اجتماعی پشتیبانی واقعی از صادرکنندگان کشور است، باور کنیم که هزینه عقب افتادگی از صادرات کشور را افراد ضعیف این جامعه بر دوش می‌کشند، برعکس آنچه که نشان داده می‌شود.

شافعی گفت: صادرکنندگان پشتیبانی مالی و مشوق نمی‌خواهند، صادرکنندگان مسیر امنیت و هموار برای حرکت می‌خواهند و اعتماد و اطمینان دارند ولی واقعیت این است که در چند دهه گذشته تجارت خارجی ما از یک سردرگمی برخوردار بوده است. تا کی اقتصاد باید به سیاست در این کشور یارانه دهد، همه جا عکس این قضیه است، سیاست به اقتصاد یارانه می‌دهد، زیرا توسعه سیاسی هم در گرو توسعه اقتصادی است.

وی یادآور شد: آقای جهانگیری واقعیت این است که فاصله حرف با عمل در کشور ما زیاد است، پشت تریبون‌ها از بخش خصوصی خیلی حرف زده می‌شود، ولی آیا واقعاً کردار مطابق این گفتارها است؟

خبر در حال تکمیل است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا