انرژی

۲۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: پروژه‌ها با استفاده از توان داخلی و سرمایه مردم اجرا می‌شوند، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و ظرف این ماه ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود کرباسیان امروز در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار  با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ قراردادهای بالادستی تنظیم و تصویب شد که در سال ۱۳۹۷ نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید و اولین و دومین مرحله آن به ترتیب در سال ۱۳۹۷ و مرداد ۱۳۹۹ به امضا رسید، اظهار کرد: امروز نیز شاهد مرحله سوم این قراردادها هستیم که شامل ۲۹ پروژه در خشکی، ۴ پروژه در دریا و فراساحل برای رسیدن به افزایش تولید حداقل ۲۸۰ هزار بشکه در روز است.

وی افزود: ۷.۲ میلیارد دلار برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود که در مناقصات آنها ۱۷ شرکت اکتشاف و تولید ایرانی در بالادست شناسایی شدند. همچنین ۱۶ شرکت حفاری و ۲۲ شرکت EPC‌ ایجاد شد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه پروژه‌های مرحله اول ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۷۵ هزار بشکه افزایش تولید داشته که به پیشرفت فیزیکی و تولید زودهنگام در برخی پروژه‌ها دست یافتیم، گفت: این نوید را می‌دهد که در زمان کوتاه با توان داخلی به نتیجه برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای مرحله دوم طرح‌ها ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و به ۱۷۵ هزار بشکه افزایش تولید خواهیم رسید، گفت: طی این مدت گروه کالایی ساخت داخل نیز تعریف شد و در این پروژه‌ها سعی شد که تمام تجهیزات به شرکت‌های ایرانی سفارش داده شود.

کرباسیان با بیان اینکه تاکنون قرارداد ۲۲ دکل حفاری منعقد شده و تا پایان طرح‌ها به عدد ۵۲ خواهیم رسید، اظهار کرد: مرحله سوم قراردادها که امروز به امضا می‌رسد در پنج استان اجرا شده و با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیون دلار به ۹۵ هزار بشکه افزایش تولید در روز خواهیم رسید.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا