بین الملل

عربستان شهر بدون خودرو برای آینده می‌سازد

ولیعهد عربستان، با اشاره به پروژه بزرگ نئوم از ساخته شدن شهری بدون خودرو، جاده و آلاینده‌های کربنی خبر داد و گفت این شهر انقلابی در زندگی انسان خواهد بود.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از آخرین دورنمای خود برای عربستان بدون نفت پرده برداشت. شهری بدون خودرو، جاده و آلاینده‌های کربنی.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

بن سلمان در یک گفتگوی تلویزیونی گفت این پروژه ۱۷۰ کیلومتری بخشی از پروژه بزرگ ۵۰۰ میلیارد دلاری «نئوم» خواهد بود. ساخت این پروژه درسه ماهه اول ۲۰۲۱ آغاز می شود. این شهر یک میلیون شهروند خواهد داشت و ۲۳۰۰۰۰ شغل تا ۲۰۳۰ ایجاد می‌کند. زیرساخت‌های شهر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

نئوم بزرگترین طرح بن سلمان برای متنوع کردن اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا به دور از نفت است. این پروژه که در ۲۰۱۷ اعلام شد در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مایل مربع در منطقه‌ای دور افتاده در شمال غرب عربستان اجرا می‌شود. بن سلمان این شهر را قطبی برای فناوری‌های جدید و کسب و کار می‌داند.

بن سلمان با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان گفت:«سرمایه اصلی این پروژه از حمایت ۵۰۰ میلیارد دلاری دولت عربستان، صندوق سرمایه گذاری عمومی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی طی ده سال تأمین می‌شود».

پروژه شهر بدون خودرو اولین پروژه بزرگ اعلام شده در نئوم است و نشان می‌دهد بن سلمان تا چه اندازه در فکر زندگی بدون نفت در عربستان است. عربستان نیمی از درآمد خود را در۲۰۲۰ از نفت خام به دست آورد.

وی گفت  ساخت این شهر بدون خودرو، بدون خیابان و بدون آلاینده های کربنی انقلابی در زندگی انسان خواهد بود.

بن سلمان تاکید کرد هیچ سفری در این پروژه که با عنوان «خط انقلابی» از آن نام برده می‌شود، بیشتر از ۲۰ دقیقه طول نمی‌کشد. در این شهر از حمل و نقل فوق سریع و خودکار استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/۴

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا