ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پاتوق راستگرایان افراطی در آمریکا، شبکه "پارلر"، از دسترس خارج شد

در پی تصمیم شرکت آمازون مبنی بر خودداری از میزبانی "پارلر"، شبکه اجتماعی معروف به پاتوق راستگرایان افراطی در آمریکا، این شبکه اجتماعی از دسترس خارج و غیرفعال شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت آمازون ابراز نگرانی کرده که پست‌های تشویق به خشونت پس از حملات هفته گذشته به کنگره آمریکا حذف نشوند.

یکی از مدیران پارلر اعلام کرده که فعلا برای یک هفته و تا پیدا کردن یک میزبان و سرویس دهنده جدید این شبکه اجتماعی را تعطیل می‌کند.

همچنین بخوانید

او می‌گوید که شرکتش “قربانی حملات هماهنگ شرکت‌های بزرگ فناوری علیه آزادی بیان شده است.”

به گزارش بی.بی.سی با بالا گرفتن موج انتقاد از شبکه اجتماعی پارلر (Parler) به دلیل استفاده از آن برای سازماندهی آشوب‌های چهارشنبه گذشته در کنگره آمریکا، شرکت‌های اپل و گوگل این اپلیکیشن را از سرویس‌های خود حذف کردند.

این شبکه اجتماعی در چند ماه گذشته به پاتوق راست‌گرایان افراطی و کسانی که به برتری نژادسفید باور دارند بدل شده است. پارلر رسالت خود را ایجاد پلتفرمی برای “آزادی بیان” عنوان می‌کند.

به گزارش نشریه اکسیوس، گوگل دلیل این تصمیم را مشخص نبودن سیاست‌گذاری پارلر در زمینه محتویات منتشر شده در آن عنوان کرده است و گفته تا زمان شفاف نشدن این مرامنامه اجازه دانلود شدن اپلیکیشن پارلر بروی پلتفرم‌های گوگل را نخواهد داد.

روز جمعه و همزمان با مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ بروی توییتر، بسیاری از احتمال پیوستن او به پارلر خبر داده بودند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا